Ról ről
A University of Latvia 1919-ben alapították, és jelenleg több mint 15 000 hallgatójával, 13 karával, több mint 20 kutatóintézetével és független tanulmányi központjával a Baltikum egyik legnagyobb átfogó és vezető kutatóegyeteme. Az egyetem több mint 130 államilag akkreditált tudományos és szakmai tanulmányi programot kínál.
A University of Latvia több mint 50 kutatási területen folytatnak kutatást, amelyek négy fő kutatási területet képviselnek: a bölcsészettudományok, a természettudományok és a társadalomtudományok. A University of Latvia nagy figyelmet fordít a nemzetközi együttműködés fejlesztésére.
A University of Latvia nagy figyelmet fordít a nemzetközi együttműködés fejlesztésére annak érdekében, hogy nemzetközi szinten támogassa identitását és erősítse az egyetem hírnevét világszerte. Eddig a University of Latvia 136 kétoldalú megállapodást írt alá világszerte és több mint 700 megállapodást 32 európai ország 368 intézménnyel az ERASMUS+ program keretében. Mind a bejövő, mind a kimenő cserediákok igénybe veszik az elérhető hallgatói mobilitási megállapodások egyikét: ERASMUS+, ERASMUS MUNDUS (Aurora, AESOP, LEADER), CAMPUS EUROPAE, ISEP, kétoldalú megállapodások és országok közötti megállapodások.
QS World University Ranking
Idén University of Latvia (UL) a QS World University Rankings rangsorában a világ legjobb egyetemeinek 4%-a közé került, és most a 801. és 850. helyet foglalja el. A QS WUR Ranking By Subject osztályon belül a 401.-450.
Minőségirányítás a University of Latvia
Tekintettel arra, hogy mindenki másképp érti a minőségi témát, az idők során többféle definíció született ennek a kifejezésnek. Ezek a meghatározások különböző területeket fednek le – a termékek minőségétől a szervezetirányításig. Az EU Phare több országot átfogó felsőoktatási programja „Minőségbiztosítás a felsőoktatásban” projekt keretében megjelent a Felsőoktatási Minőségbiztosítási Kézikönyv. A kézikönyv szerzői néhány minőségi koncepciót kínálnak, amelyek leginkább relevánsak a felsőoktatásban, nevezetesen:
1) A minőség mint kiválóság – a koncepció célja, hogy a legjobb legyen.
2) A minőség mint „célra való alkalmasság” – valaminek egy adott célra való minősége.
3) A minőség, mint átalakulás – miközben a hallgatók céljai és nézetei változnak, az egyetem képes velük variálni és szükségleteiket elérni, azaz alkalmazkodni.
4) A minőség mint küszöb – az egyetem meghatározott normákat és kritériumokat határoz meg. Minden egység, amely eléri vagy meghaladja ezeket a normákat és kritériumokat, minőséginek minősül.
5) Minőség, mint minimumkövetelmény – a diplomások kívánt tudásának, készségeinek és attitűdjének tág meghatározása.
6) Minőség mint fejlesztés – az egyetemnek folyamatosan fejlődnie kell.
A minőség biztosítása érdekében a szervezet minden szintjén az egyetemnek megfelelő minőségirányítási rendszert kell kialakítania.
A felsőoktatás minőségbiztosításának prioritását mind az európai jogszabályok és gyakorlatok ( Bergeni közlemény – Minőségbiztosítási szabványok és iránymutatások az európai felsőoktatási térségben), mind a lett állami jogszabályok rögzítik. Ezek a dokumentumok hangsúlyozzák a belső minőségbiztosítási rendszer bevezetésének szükségességét az egyetemeken.
A minőségirányítási és audit osztály felelős az UL minőségbiztosítási rendszerének fejlesztéséért és bevezetéséért.