Keystone logo

University of Latvia

Ról ről

A Lettországi Egyetemet 1919-ben alapították, és jelenleg több mint 15 000 hallgatójával, 6 karával és több mint 20 kutatóintézetével és független tanulmányi központjával a Baltikum egyik legnagyobb átfogó és vezető kutatóegyeteme. Az egyetem több mint 140 államilag akkreditált egyetemi és szakmai tanulmányi programot kínál.

A Lettországi Egyetemen több mint 50 kutatási területen folyik kutatás, amelyek négy fő kutatási területet képviselnek: bölcsészettudományok, természettudományok, társadalomtudományok. A Lettországi Egyetem nagy figyelmet fordít a nemzetközi együttműködés fejlesztésére.

A Lettországi Egyetem nagy figyelmet fordít a nemzetközi együttműködések fejlesztésére, hogy nemzetközi szinten népszerűsítse identitását, és világszerte erősítse az egyetem hírnevét. A Lettországi Egyetem eddig 253 kétoldalú megállapodást írt alá világszerte, és több mint 1046 megállapodást 32 európai ország 446 intézményével az ERASMUS+ program keretében. Mind a bejövő, mind a kimenő cserediákok igénybe veszik a rendelkezésre álló hallgatói mobilitási megállapodások valamelyikét: ERASMUS+, ERASMUS MUNDUS (Aurora, AESOP, LEADER), CAMPUS EUROPAE, ISEP, kétoldalú megállapodások és országok közötti megállapodások.

QS World University Ranking

Idén a Lettországi Egyetem (UL) a QS World University Rankings rangsorában a világ 4% legjobb egyetemei közé került, és a 801-850. helyet foglalja el. A QS WUR Ranking By Subject rangsorán belül a 401-450. helyen áll.

Minőségirányítás a Lettországi Egyetemen

Tekintettel arra, hogy mindenki másképp érti a minőségi témát, az idők során többféle definíció született ennek a kifejezésnek. Ezek a meghatározások különböző területeket fednek le – a termékek minőségétől a szervezetirányításig. Az EU Phare több országot átfogó felsőoktatási programja „Minőségbiztosítás a felsőoktatásban” projekt keretében megjelent a Felsőoktatási Minőségbiztosítási Kézikönyv. A kézikönyv szerzői néhány minőségi koncepciót kínálnak, amelyek leginkább relevánsak a felsőoktatásban, nevezetesen:

1) A minőség mint kiválóság – a koncepció célja, hogy a legjobb legyen.

2) A minőség mint „célra való alkalmasság” – valaminek egy adott célra való minősége.

3) A minőség, mint átalakulás – miközben a hallgatók céljai és nézetei változnak, az egyetem képes velük variálni és szükségleteiket elérni, azaz alkalmazkodni.

4) A minőség mint küszöb – az egyetem meghatározott normákat és kritériumokat határoz meg. Minden egység, amely eléri vagy meghaladja ezeket a normákat és kritériumokat, minőséginek minősül.

5) Minőség, mint minimumkövetelmény – a diplomások kívánt tudásának, készségeinek és attitűdjének tág meghatározása.

6) Minőség mint fejlesztés – az egyetemnek folyamatosan fejlődnie kell.

A minőség biztosítása érdekében a szervezet minden szintjén az egyetemnek megfelelő minőségirányítási rendszert kell kialakítania.

A felsőoktatás minőségbiztosításának prioritását mind az európai jogszabályok és gyakorlatok ( Bergeni közlemény – Minőségbiztosítási szabványok és iránymutatások az európai felsőoktatási térségben), mind a lett állami jogszabályok rögzítik. Ezek a dokumentumok hangsúlyozzák a belső minőségbiztosítási rendszer bevezetésének szükségességét az egyetemeken.

A minőségirányítási és audit osztály felelős az UL minőségbiztosítási rendszerének fejlesztéséért és bevezetéséért.

  • Riga

    Raiņa bulvāris 19, , Riga

Kérdések

University of Latvia