Közgazdaságtan és menedzsment alapképzés, művészeti kultúra és kommunikáció
University Bocconi
Kulcs információ
Válasszon helyet
Campus helye
Milan, Olaszország
Nyelvek
Angol, Olasz
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
3 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 12 689 / per year *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
* *korrekció függvénye
Ösztöndíjak
Fedezze fel az ösztöndíj lehetőségeket tanulmányai finanszírozásának elősegítésére
Bevezetés
A program erős felkészülést biztosít a közgazdaságtan és az üzleti élet területén, valamint a humán tudományokra összpontosít, és fejleszti a kritikai értékelési készségeket. A lefedett tantárgyak sokfélesége különbözteti meg a többi Bocconi BSc programtól.
A program végzett hallgatói különböző iparágakban működő vállalatok és intézmények széles körében dolgoznak, de a program megközelítése és oktatási módszerei különösen alkalmassá teszik a művészeti iparágak (múzeumok, színházak és aukciós házak), kulturális szektorok (kiadói, zene) iránt érdeklődő hallgatók számára. , és televízió) és kreatív területek (divat, design, kommunikáció és városfejlesztés).
Összehasonlító megközelítést kínál. A vezetői és vállalkozói szakemberek felkészültek a nemzetközi környezetekre, amelyek megkövetelik a különböző kultúrákhoz és nyelvekhez való alkalmazkodást és az azokkal való interakciót.
A program során különösen a projektmenedzsmentre fog összpontosítani a vállalatok és intézmények által ihletett csoportos projekteken és workshopokon keresztül, amelyeket az oktatók irányítanak. Az aktív tanulás a tanterv lényeges eleme, és a különböző hátterű tanulók közötti interakció ösztönzi a véleménycserét és a hallási készségek fejlesztését.
Nyüzsgő és izgalmas városban fog élni: Milánó ideális környezet, mivel számos iparág és kulturális intézmény cégeivel való kapcsolatfelvételre és találkozási lehetőségre nyílik lehetőség.
Program felépítése
Első év
Fő téma
- Kulturális társaságok és intézmények vezetése
- Művészetfilozófia
- A művészetek kritikai megközelítései
- Közgazdaságtan
- Math
- Gazdaságtörténet
- Törvény
- Első idegen nyelv
- Számítástechnika
Az első évben szilárd alapokat kapsz közgazdaságtan, menedzsment, kvantitatív módszerek és jog területén, a kreatív iparágakra és szektorokra összpontosítva, amelyek a második évben megerősödnek.
A program speciális humán kurzusokat is tartalmaz. A Módszer és kutatás a művészetekben 3 kurzusból áll (az első és a második évben), és lehetővé teszi a hallgatók számára, hogy megtanulják a nyugati hagyományra jellemző művészeti és kulturális nyelvet. Az első bevezető tanfolyam az első évben kötelező.
Második év
Fő téma
- Könyvelés
- Statisztika
- Szervezet
- Kultúrális antropológia
- A művészetek kritikai megközelítései
- Második idegen nyelv
- Lágy készségek szeminárium
A második évben a közgazdaságtanhoz és a kulturális ipar menedzsmentjéhez kapcsolódó főbb témákat folytatja. A számvitel megtanítja a vállalati számvitel alapvető logikáját és technikáit, valamint a kapcsolódó dokumentumok olvasását. A szervezés segít megérteni, hogyan épül fel egy vállalat/intézmény, valamint az egyéni viselkedések és a csoportdinamika azon belül.
Ezután egy másik humán kurzust, a kulturális antropológiát, és befejezi a művészeti módszert és kutatást két monografikus kurzussal, amelyek megfelelő hátteret biztosítanak bizonyos tématerületek kritikus olvasásához, megértéséhez és értékeléséhez, ami pályaválasztáshoz vezethet. Szabadon választhatók a következők közül:
- Vizuális művészetek és kultúrák
- Információ, elbeszélés, média
- Zene és előadóművészet
Végül részt vesz egy szemináriumon, amelynek célja vezetői és vezetői készségeinek fejlesztése.
Harmadik év
Fő téma
- Marketing
- Pénzügy
- Versenyképességi stratégia a kreatív iparágakban
- Üzleti jog
- Műhely
- Csereprogram
- Szakmai gyakorlat
- Zárójelentés
Az elmúlt évben a vezetői felkészülést a kreatív iparágakban fejezi be olyan témák tanulmányozásával, mint a marketing, a stratégia, a pénzügy (mind a vállalati pénzügyek, mind a pénzügyi piacok és intézmények) és az üzleti jog. Ezenkívül egy műhelyt kell választania (vagy helyettesítenie kell egy gyakorlattal):
- Kommunikációs és kulturális fogyasztási döntések
- Piackutatás kulturális beállításokhoz
- Művészeti és kulturális politikák
- Turizmus, helyi identitás és desztinációmenedzsment
- A kulturális szektor és a művészeti piac átalakulása: kritikus kérdések és esetek
- Országspecifikus üzleti modellek a divat és a luxus területén
- A képzeletvilág globális ipara
- A helyi termelés fenntarthatósága globális világban
- Digital Disruption and Entrepreneurship
Külföldi tanulmányi programban is részt vehet valamelyik külföldi partneregyetemen.
A programkövetelmények változhatnak.
Nemzetközi lehetőségek
A külföldi tanulmányok nagyszerű lehetőséget jelenthetnek a fejlődésre mind tanulmányi, mind személyes fejlődésük szempontjából, lehetővé téve, hogy kihívást jelentsen önnek egy multikulturális környezetben. A csereprogram lehetőséget ad arra, hogy egy szemesztert külföldön töltsön el egy partneregyetemen, kezdve a Bachelor of Science programból.
Csereprogramok
Egy szemeszteres programok rangos partneregyetemekkel, beleértve:
- Erasmus Egyetem (Hollandia)
- New York-i Egyetem, Stern School of Business (USA)
- Universidad de San Andres (Argentína)
- Szingapúri Menedzsment Egyetem (Szingapúr)
- Műszaki Egyetem, Sydney (Ausztrália)
Karrierlehetőségek
A művészetek, kultúra és kommunikáció közgazdaságtan és menedzsment szakán végzettek többsége posztgraduális szinten folytatja tanulmányait; a végzettek közvetlenül is kijuthatnak a munkaerőpiacra.
A végzett hallgatók kreatív és kulturális intézmények, cégek menedzselésében, marketing és kommunikáció területén dolgozhatnak; értékesítés és forgalmazás; adminisztráció, tervezés és ellenőrzés, pénzügyi irányítás; valamint rendezvények tervezése, szervezése és lebonyolítása.
A készségek magukban foglalják a művészi nyelvek értelmezését és a mai világ kulturális dinamikájának elemzését, valamint a társadalmi kapcsolatokra gyakorolt hatását; piacok, értékesítések, fogyasztók csatornái és menedzselése, különös tekintettel a kommunikációs, kreatív és kulturális intézményekre és vállalatokra; valamint pénzügyi kimutatások készítése és elemzése, tervezés és menedzsment ellenőrzés, valamint a kapcsolódó jogi szempontok, különös tekintettel a szerzői jogokra és a védjegyekre.
A diplomások karrierlehetőségei lehetnek kis-, közép- és nagyvállalatoknál; állami, magán- és non-profit társaságok; olyan társaságok, amelyek a szociális kérdések és a művészet, a kultúra, a kommunikáció, a show-üzlet, a sport, a turizmus, a divat és a design, valamint a média és a digitális média területeivel kapcsolatos árukat vagy szolgáltatásokat nyújtanak, vagy vállalkozói kezdeményezést indítanak; startupok.
Belépés
A Bocconi Egyetem minden évben kiválasztja a legjobb jelölteket, és kiválasztja a programjaira felvehető hallgatók számát, hogy garantálja a legjobb befogadó feltételeket és a sikert a tanulmányi úton, valamint megkönnyítse a végzett hallgatóink belépését a szakmai világba.
Általában összesen 2700 hely áll rendelkezésre a Bachelor of Science és Integrated Master of Arts in Law programok első éves hallgatói számára. Az angol nyelvű BSc programokon körülbelül 100 hallgató, az olasz nyelven tanított BSc programokon pedig körülbelül 120 hallgató vesz részt. Az Integrált Master of Arts in Law osztályok (csak olasz nyelven) körülbelül 140 hallgatóból állnak.
Az Iskoláról
Kérdések
Hasonló tanfolyamok
BSc Közgazdaságtan
- Belfast, Egyesült Királyság
BA filozófia, nemzetközi és gazdasági tanulmányok
- Venice, Olaszország
BSc (Hons) Nemzetközi Üzleti, Pénzügyi és Közgazdasági
- Manchester, Egyesült Királyság