
Bachelor of User Experience Design.
The Hague, Hollandia
IDŐTARTAM
3 Years
NYELVEK
Angol
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Sep 2025
TANDÍJ
EUR 3
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
Bevezetés
Ön kreatív ember, aki érdeklődik a technológia iránt? Arra törekszel, hogy megértsd az embereket és az igényeiket, és számukra megfelelő, vonzó termékeket és alkalmazásokat hozz létre? Akkor a User Experience Design szakmában a helyed!
Az intelligens eszközök a mindennapi élet részei. Mindig nálad van az okostelefonod, minden elképzelhető közösségi médiaalkalmazással felszerelve. Edzés közben az okosórádon ellenőrzöd a pulzusszámodat. Elgondolkodott már azon, hogy mi folyik az ilyen felhasználóbarát és értelmes termékek tervezésében?
A felhasználói élménytervezők olyan kérdésekkel foglalkoznak, amelyek célja, hogy ezek a termékek értelmesek és felhasználóbarátok legyenek. Folyamatosan olyan kérdéseket teszünk fel, mint például "Mennyire fontos ez a felhasználók számára?" "Milyen értéket ad ez az embereknek?" "Hogyan tehetjük ezt az alkalmazást szórakoztatóvá?" "Hogyan használhatjuk a technológiát arra, hogy megkönnyítsük az emberek mindennapi életét?"
A Hágai Alkalmazott Tudományok Egyeteme két változatot kínál a Kommunikációs és multimédia-tervezés programból. Az első az Interaction Design (holland nyelven), a második pedig a User Experience Design (UXD, angolul). Mindkét változat a hallgatók kreatív erejére apellál. Az interakciótervezők ezt az erőt arra használják, hogy intelligens, azonnal használható alkalmazásokat hozzanak létre. A felhasználói élménytervezők intelligens koncepciókat találnak ki. Mindkét programban mindig az ember és a rendszerek közötti interakció lehető legjobb minőségét keressük. Mindkét irány ugyanahhoz a végzettséghez, a Bachelor of Science-hez vezet.
Úgy hangzik, mintha ez a program megfelelne Önnek? Vegye fel velünk a kapcsolatot. Várjuk Önt a következő tanévben!
Belépők
Képtár
Ösztöndíjak és finanszírozás
Különböző módokon finanszírozhatod tanulmányaidat attól függően, hogy az EU/EGT országaiból és Svájcból, vagy a régión kívülről érkezel.
Pénzügyi támogatás EU/EGT és nem EU/EGT hallgatók számára
Hollandiában egyetemi vagy felsőoktatási hallgatóként nemzetközi hallgatóként diákfinanszírozásra pályázhat. Ösztöndíjak nem EU/EGT-országokból érkező diákok számára.
Ösztöndíjak nem EU/EGT diákok számára
A legfrissebb információkat a tanulmányaid finanszírozásáról és az ösztöndíjakkal kapcsolatos legfontosabb tippeket kaphatod, ha az EU/EGT-n kívülről származol.
Tanterv
1. év
Beleugrás a tervezési gyakorlatba
Nem, nem fogunk könyvekbe temetni a felhasználói élménytervezés első évében. De igen, idén sok bevezető kurzust kapsz. Nagyon kellemes módon. Az első naptól kezdve olyan cégekkel kommunikálsz, mint a Philips, az IKEA és a Google. Szakemberekkel, diáktársakkal és előadókkal beszélgetsz arról, hogy az úttörő ötleteid hogyan változtathatják meg a mindennapi termékhasználatot az emberek számára.
Ezáltal megérted, hogyan lép interakcióba a felhasználó a technológiával. Elkezded feltölteni az eszköztáradat a kommunikáció, a prototípus-készítés, a meggyőző élmények, a műszaki tervezés és a programozás alapjaival. Megtanulod, hogyan alakítsd át az egyszerű ötleteket élményekké digitális és fizikai platformokon keresztül. Digitális készségeidet webes technológiák, mobil platformok (Android és iOS), feldolgozás, Arduino és érzékelőtechnológia témakörében fejleszted.
1. és 2. blokk
1. modul
- Kirándulás a Linzbe, Ars Electronica és interkulturális készségek
- Bevezetés a UX tervezésbe
- Tervezési kutatás I.
- Design és kreativitás
- Készséglabor
2. modul
- Interakciótervezés I.
- Tervezési kutatás II
- A tapasztalat pszichológiája
- Projekt Egyedi Tervezés
3. és 4. blokk
3. modul
- Interakciótervezés II
- Programozás
- Lenyűgöző prototípusok építése
- Érzelmekre építő projekttervezés
4. modul
- Digitális játszótér
- Értékek a tervezésben
- Meggyőző tapasztalatok
- Projektkutatás és tervezés
2. és 3. évfolyam
Mélyebbre ásni
Az 1. évfolyam felhasználói élménytervezési (User Experience Design) kutatásai után a 2. év elején mélyebbre áshatsz. Komoly ötleteket fogsz életképes üzleti tervekké alakítani. Mindig nagy figyelmet fogsz fordítani a végfelhasználók technológiai szokásaira. Ahhoz, hogy technológiai terveid sikeresek legyenek, meg kell értened az ötleteid középpontjában álló társadalmi rendszereket. Értékelni fogod, hogy az ízlések eltérőek. Hogy a nemzetközi ízlések még inkább eltérnek egymástól. Az UXD nemzetközi osztálytermében megmutatjuk, hogyan élik meg a technológiát a különböző kultúrák. Megtanulod, hogyan elégítsd ki a világ termékigényeit.
A 2. év első két moduljában egy mellékszakon veszel részt, részt veszel egy csereprogramban vagy szakmai gyakorlaton. A 3. év első felében pedig mélyrehatóan feltárod a UXD összetettségét.
Gyakornok
A szakmai gyakorlatod lesz az első hosszú távú bevezetésed a gyakorlatba. A szakmai gyakorlatod során tudásodat, készségeidet és hozzáállásodat kamatoztathatod például olyan óriáscégeknél, mint a Capgemini, az Intel, az Apple vagy más cégek. Végezz szakmai gyakorlatot a Randstad számos nagyszerű tervezőügynökségének egyikénél. Vagy egy IT-cégnél, egy nagy biztosítónál vagy banknál. Junior felhasználói élménytervezőként új koncepciók létrehozásán gondolkodsz.
A UXD egy globális szakma. Miért ne használnád a meglévő eszköztáradat egy másik országban a szakmai gyakorlatod során? Mindenesetre a gyakorlatban felfedezheted, hogy a felhasználói élménytervezés mely aspektusai vonzanak a legjobban. Ezzel a tapasztalattal kiválaszthatod a mellékszakjaidat, vagy meghatározhatod a diploma megszerzéséhez szükséges feladatodat.
A diplomaosztód
Már majdnem befejezted a tanulmányaidat. Csak a diplomamunkád van hátra. Egy kihívás, amivel a 3. év második felében diáktársaid vagy oktatóid segítsége nélkül fogsz szembenézni. Az év első felében már alaposan feltártad az UXD összetettségét. Ez tényleg „minden, ami az UXD-ről szól”! A diplomamunka lehetőséget ad arra, hogy megmutasd, milyen ismereteket és készségeket gyűjtöttél össze a hároméves program során. Miután alaposan bemutattad a diplomamunkád eredményeit, készen állsz arra, hogy bevezesd új karrieredet digitális úttörőként.
Program tandíj
Karrierlehetőségek
Mivé válsz?
- UX tervező
- UX kutató
- Interakciótervező
- Felhasználói élmény tervező
- Front end fejlesztő
- Szolgáltatástervező
- Szociális tervező
- Vizuális interfész tervező
- Informatikai menedzser
- Mobilalkalmazások fejlesztője