Bölcsészdiplomás kitüntetések vizuális kommunikációról, alkalmazott illusztráció, művészeti rendezés, grafikai tervezés, multimédia és fotó szak
Stellenbosch Academy of Design and Photography
Kulcs információ
Campus helye
Stellenbosch, Dél-afrikai Köztársaság
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
1 év
Pace
Teljes idő
Tandíjak
ZAR 98 500 / per year
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
Bevezetés
Diák- és ifjúsági versenyek 2021. Kihirdetésre kerültek a listák
Január 26-án a Fotográfiai Világszervezet meghirdette a kiválasztott fotósokat a Sony World Photography Awards 2021 diák- és ifjúsági versenyén. Az év diákfotóinak nyerteseit és az év ifjúsági fotósait április 15-én tárjuk fel a Fotográfiai Világszervezet online és video platformok.
A hallgatói listán 10 hallgató munkája szerepel a világ vezető felsőoktatási intézményeiben. A tíz hallgató átjutott a verseny második szakaszába, és mindegyiküket Sony digitális képalkotó berendezésekkel díjazzák, hogy elősegítsék második előadásukat.
Az idei diáklistát Kate Simpson , az Aesthetica Magazine társszerkesztője bírálta el.
További információért kattintson ide .
Egyéves intenzív kitüntetésünk lehetőséget kínál önállóan irányított kreatív gyakorlati munka elkészítésére, amely a fotó, az illusztráció, a grafikai tervezés, a multimédia vagy a művészet iránya. A kreatív gyakorlat mellett a diplomád magában foglalja a vizuális tanulmányokat és a kontextuális tanulmányokat is. A kontextuális tanulmányok betekintést nyújtanak a társadalom összetettségébe és arra, hogyan lehet felelősségteljes kommunikációt létrehozni az előttünk álló társadalmi és fenntarthatósági kihívásoknak való megfelelés érdekében. A vizuális tanulmányok az afrikai szubjektivitást és kreativitást helyezik kritikus beszélgetésbe a Nyugattal. Az elméleti tantárgyak segítenek kreatív munkájuk megismerésében, és kritikus elkötelezettséget igényelnek a kortárs ötletek és újítások iránt.
A kitüntetések fokozatának kulcsfontosságú eleme a Creative Exchange, ahol az osztálytermet egy afrikai várossal helyettesítjük, és lehetővé tesszük a hallgatók számára, hogy kreatív tanulási utat tegyenek. Ez a kurált kirándulás párosítja a hallgatókat egy kreatív ügynökséggel, előadóval vagy központgal, hogy egy héten át tartó közös projekten dolgozzanak. A hallgatók különböző kontextusoknak, perspektíváknak és kreatív gyakorlatoknak való kitettségével kitüntetési programunk nemcsak képzett szakembereket, hanem kreatív változásügynököket is létrehoz, akik eligazodhatnak és alkalmazkodnak a globális kreatív iparhoz.
Honors programunk céltudatosan kapcsolódik az általunk létrehozott hálózatokhoz az afrikai kreatív terekkel és intézményekkel. Folyamatos kapcsolataink vannak a Zeitz MOCAA-val, a Norval Alapítvánnyal, az Anima Design Stúdióval, a Stellenbosch Triennalével és számos más kreatív terrel és intézménnyel Afrika-szerte. Vendégelőadások, osztálylátogatások és élő projektek révén a kreatív ipar pulzusán tartjuk Önt.
Ha valaki olyan ember, aki fejleszti és kiterjeszti szakmai kreatív gyakorlatát, vagy feltárja, hogyan lehetne egy lehetséges kreatív üzleti vállalkozást kibontakoztatni, kitüntetéseink az Ön számára. Vegye fel a kapcsolatot a lehetőségeinek felfedezéséhez.
Miért érdemes a Honors-t tanulmányozni?
Az idei év során a vizuális kommunikációban szerzett Bachelor of Arts kitüntetések ritka lehetőséget kínálnak a hallgatóknak arra, hogy saját maguk által irányított kreatív munkát készítsenek, amely az elméleti és a kontextuális megértéssel párosítja a készség szintjét. A fokozat három tantárgyból áll: kreatív gyakorlat, kontextuális tanulmányok és vizuális tanulmányok.
Egy izgalmas és gazdagító elem, amelyben a hallgatók részt vesznek, a szomszédos afrikai országban zajló kreatív csere. A hallgatók egy kreatív ügynökségen vagy szervezeten belül helyezkednek el, hogy rövid távú együttműködő kreatív projekten dolgozzanak. A Creative Exchange értéke megmutatkozik azokban a megváltozott perspektívákban és felismerésekben, amelyek tájékoztatják jövőbeli kreatív produkciójukat. Ennek a cserének a csúcspontját a fogadó országban folytatott együttműködési visszajelzésen mutatják be, majd az év későbbi részében a Stellenbosch Academy of Design and Photography Kreatív Párbeszédek fórumán.
A helyi kreatív terekkel és intézményekkel egész évben további elköteleződések zajlanak látogató előadókkal és osztálykirándulásokkal. Szilárd meggyőződésünk, hogy a tanulásnak túl kell terjednie az osztálytermen, és azzal, hogy a tanulókat olyan terekre vezetjük, ahová általában nem férnek hozzá, igyekszünk elkötelezett és tájékozott kreatívokat formálni.
témák
Kreatív gyakorlat
A kreatív munka előállítása az éven belüli tanulás 50% -át teszi ki, és a hallgatók az egyetemi tudásukra építenek, a tudományterületen átívelő növekedés és a feltárás lehetőségével, projektjük terjedelmétől függően. A Kreatív Gyakorlat komponensen belül a hallgatók végigvezetik a gyakorlat által vezetett kutatási projekt meghatározásának folyamatát, amely teljesíti az egyes hallgatók egyéni céljait.
A hallgatók javaslatot terjesztenek az asztalra, ahol meghatározzák a speciális készségeket, valamint egy témát vagy fogalmi megközelítést, amelyet a tudományágukban kívánnak feltárni. Ily módon a hallgatók képesek kiterjeszteni az alapképzést és fejleszthetik képességeiket egy hosszabb távú projektben, ahol van idő felfedezésre és növekedésre azokon a területeken, amelyeknek esetleg nem volt lehetőségük az alapképzésben vizsgálni vagy finomítani.
Vizuális tanulmányok
A dél-afrikai kontextusra helyezve a hangsúlyt, e tantárgy célja, hogy hozzáférést biztosítson a hallgatók számára azokhoz az ismeretekhez, amelyekkel még nem találkozhattak egyetemi diplomájuk során. Fő cél, hogy a hallgatók fejleszthessék a vizuális kultúra különféle példáinak kritikus bekapcsolódását és a válaszokat szóbeli és írásbeli válaszokkal egyaránt. A szeminárium-sorozat az önálló kutatáson és a szakdolgozat megírásán túl az osztályalapú tanulás egyik központi elemét képezi, ahol a hallgatók ötleteket mutatnak be az olvasmányokra válaszul. Az elmélet és a gyakorlat összekapcsolásával a vizuális tanulmányok célja a hallgatói gondolkodás gazdagítása és kibővítése azzal a szándékkal, hogy kritikusan elkötelezett vizuális kommunikátorokat hozzanak létre.
Kontextuális tanulmányok
Ezt a tantárgyat tartós modulban tanítják az év elején, és szilárd megértést kínál arról, hogy a tervezés és a vizuális kommunikáció hogyan alakította a világot. A hallgatók a tervezési gondolkodást használják a valós nyugati Cape Cape kontextusban történő megoldására, és javaslatot is írnak, amely alkalmazza az előadássorozaton belül megszerzett tanulást és meglátásokat. Ily módon a hallgatók világos bepillantással kezdik a diplomát a fenntarthatósági kihívásokkal és a társadalmi-gazdasági kontextussal, amelyben vizuális kommunikátorként dolgoznak.
Amivel érettségizni fogsz
Az év végén minden hallgatónak kiállítással kell rendelkeznie, amely bemutatja munkáját. A kiállított munka mellett a hallgatók szakmai portfóliót is készítenek.
A kitüntetések fontos része az ismétlődő kreatív ciklus, amelybe a hallgatók részt vesznek a gyakorlat által vezetett kutatási projekt részeként. Ennek a kreatív folyamatnak az a célja, hogy felkészítse a hallgatókat az önálló munkavégzés képességeire, ahol képesek kritikusan átgondolni és javítani munkájukat. Az egész év alkotó folyamatát dokumentáló folyamatkönyv, blog vagy film szintén fokozat követelmény.
A két elméleti tárgy eredményei egy sor írásbeli választ és egy vizuális tanulmány tézist tartalmaznak. Az elméleti tantárgyak célja a hallgató által készített alkotó munka megismertetése. Szilárd meggyőződésünk, hogy azok a hallgatók, akiknek meg kellett küzdeniük az ötletekkel és a kortárs gondolkodásmóddal, erősebb munkát végeznek, mert kritikusan elkötelezettek.
Ezekkel a készségekkel arra törekszünk, hogy a kitüntetett diplomáink erős portfólióval lépjenek be az iparágba, amely tükrözi gondolkodásukat és kreatív képességeiket.
Tanterv
Tantárgyak
Kreatív gyakorlat
A kreatív munka termelése az éven belüli tanulás 50%-át teszi ki, és a hallgatók alapképzési készségeikre építenek, projektjük hatókörétől függően lehetőség nyílik a több tudományágra kiterjedő növekedésre és felfedezésre. A Kreatív gyakorlat komponensen belül a hallgatók végigvezetik a gyakorlat által vezetett kutatási projekt meghatározásának folyamatán, amely megfelel az egyes tanulók egyéni céljainak.
A hallgatók javaslatot tesznek az asztalra, ahol meghatározzák a konkrét készségeket, valamint egy témát vagy koncepcionális megközelítést, amelyet tudományágukban szeretnének felfedezni. Ily módon a hallgatók kiterjeszthetik alapképzési tanulmányaikat és fejleszthetik készségeiket egy hosszabb távú projektben, ahol van idő a feltárásra és a fejlődésre olyan területeken, amelyeket esetleg nem volt lehetőségük megvizsgálni vagy finomítani az alapképzésben.
Vizuális tanulmányok
A dél-afrikai kontextusra helyezve a hangsúlyt, ennek a tantárgynak az a célja, hogy a hallgatók hozzáférjenek azokhoz a tudáshoz, amelyekkel esetleg nem találkoztak alapképzésük során. A fő cél az, hogy a tanulók fejlesszék azt a képességet, hogy kritikusan foglalkozzanak a vizuális kultúra különféle példáival, és mind szóbeli, mind írásbeli válaszokkal válaszoljanak. Amellett, hogy független kutatást folytatnak és dolgozatok írnak, a szemináriumsorozat az osztályalapú tanulás központi elemét képezi, ahol a hallgatók az olvasmányokra adott válaszként ötleteket adnak elő. Az elmélet és a gyakorlat összekapcsolásával a Visual Studies célja, hogy gazdagítsa és bővítse a hallgatói gondolkodást azzal a szándékkal, hogy kritikusan elkötelezett vizuális kommunikátorokat hozzon létre.
Kontextuális tanulmányok
Ezt a tantárgyat az év elején egy tartós modulban tanítják, és szilárd megértést kínál arról, hogy a design és a vizuális kommunikáció hogyan formálta a világot. A hallgatók tervezési gondolkodásmódot alkalmaznak egy valós kihívás megoldására a Western Cape helyi kontextusában, és olyan javaslatot is írnak, amely felhasználja az előadássorozaton belül megszerzett ismereteket és meglátásokat. Ily módon a hallgatók úgy kezdik a diplomát, hogy világos betekintést nyernek a fenntarthatósági kihívásokba és a társadalmi-gazdasági kontextusba, amelyben vizuális kommunikátorként dolgoznak.