Bachelor in Interaction Design
Malmö, Svédország
IDŐTARTAM
3 Years
NYELVEK
Angol
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
15 Jan 2025
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
01 Sep 2025
TANDÍJ
SEK 515 000 / per course *
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
* full tuition fee
Belépők
Tanterv
Szervezet
Az interakciótervezés az interaktív termékek, szolgáltatások és környezetek tervezésére összpontosít. Koncepciófejlesztés, prototípuskészítés és értékelés révén a hallgatók mobil, valamint web- és alkalmazásalapú interaktivitást fejlesztenek. Ez bármi lehet a webhelyektől az okos ruhákig, a számítógépes játékoktól az interaktív környezetekig.
Az interakciós tervezők így hasznos, interaktív, hasznosság-orientált dizájnt, kifejező, örömteli dizájnt, valamint kritikus és esztétikai szempontú dizájnt hoznak létre. Az interakciótervezés olyan terület, amely az anyag digitális tulajdonságaira válaszul alakult ki. A diszciplína elméletet és módszereket kölcsönöz a hagyományos tervezésből, informatikából, társadalomtudományokból, bölcsészettudományokból és művészetekből.
Ez a hároméves interakciós tervezési program nagy hangsúlyt fektet a digitális műtermékek felhasználóközpontú tervezésére. Az oktatás az erős skandináv tervezési hagyományban gyökerezik, amely szerint a felhasználókat bevonják a tervezési folyamatba. Ezt a különleges megközelítést világszerte keresik a tervezési és technológiai cégek. A tanulókat arra képezik, hogy kritikusan gondolkodjanak és kihívást jelentsenek a meglévő technológiának, hogy kreatívan reflektáljanak az új típusú interakciók lehetőségeire.
A diploma megszerzése után a hallgatónak jól fel kell készülnie az interakciótervezésben vagy a területen végzett posztgraduális képzésben való szakmai munkára. Az önfoglalkoztatás mellett a munkalehetőségek közé tartozik az interakciótervezés cégeknél, tanácsadó cégeknél vagy kulturális intézményeknél. A lehetséges szakterületek közé tartozik a web- és fogyasztói tervezés, a termékfejlesztés, a mobiltechnológiák és a használhatóság.
Külföldi tanulmányok, szakmai gyakorlatok és szabadon választható tárgyak
Az ötödik félév szabadon választható. Ez azt jelenti, hogy választhat egy teljesen más témáról szóló kurzust, de dönthet úgy is, hogy elmerül egy általa választott specializációban. Alternatív megoldásként a szakmai gyakorlat választásával megtapasztalhatja az interakciótervezés professzionális gyakorlatát, és értékes iparági kapcsolatokra tehet szert. További alternatíva a külföldi tanulás, amely kiváló lehetőség lehet személyes és tudományos látókörének bővítésére.
Képzési projekt
A program hatodik és utolsó szemesztere egy szakdolgozatból áll. Nagyszabású független projektet fog vállalni, amelynek tartalma és minősége megegyezik a mesterképzés bemeneti szintjével.
Ez a program interakciótervezési alapképzéshez vezet.
Tanfolyamok a programon belül
2024. ősz – 1. félév
- Interakciótervezés: I. módszer (KD400B), 7,5 kredit, kötelező
- Programozás (KD402D), 7,5 kredit, kötelező
- Interakciótervezés: készítés és prototípuskészítés (KD415B), 15 kredit, kötelező
- Interakciótervezés: Grafikus felhasználói felületek (KD401B), 7,5 kredit, kötelező
2025. tavasz – 2. félév
- Interakciótervezés: Methods II (KD400C), 7,5 kredit, kötelező
- Interakciótervezés: Kutatás (KD416A), 7,5 kredit, kötelező
- Interakciótervezés: Stúdió (KD417A), 7,5 kredit, kötelező
2025. ősz – 3. félév
- Interakciótervezés: Interaktivitás (KD414A), 15 kredit, kötelező
- Interakciótervezés: Kézzelfogható és megtestesült interakció (KD409A), 15 kredit, kötelező
2026. tavasz – 4. félév
- Interakciótervezés a társadalomban (KD418A), 15 kredit, kötelező
- Interakciótervezés: Studio II (KD410C), 15 kredit, kötelező
2027 tavasz – 6. félév
- Interakciótervezés: Kutatási módszerek az interakciótervezésben (KD412A), 7,5 kredit, kötelező
- Interakciótervezés: Diplomaprojekt (KD413A), 22,5 kredit, kötelező
A program eredménye
Tudás és megértés
Az interakciós tervezés alapképzésének megszerzéséhez a hallgató:
- Mutasson ismereteket és megértést a fő tanulmányi területen, beleértve a szakterület diszciplináris alapjainak ismeretét, a terület alkalmazható módszertanának megértését, a szakterület egyes aspektusainak szakosított tanulmányozását, valamint az aktuális kutatási kérdések tudatosságát.
Kompetenciák és készségek
Az interakciós tervezés alapképzésének megszerzéséhez a hallgató:
- Mutassa be azt a képességet, hogy egy megfogalmazott problémához releváns információkat keres, gyűjt, értékel és kritikusan értelmez, valamint képes a jelenségek, kérdések és helyzetek kritikus megbeszélésére.
- Mutassa be a képességét a problémák önálló azonosítására, megfogalmazására és megoldására, valamint a feladatok előre meghatározott időkereten belüli elvégzésére
- Beszédben és írásban, valamint a különböző közönségekkel folytatott párbeszédben képes bemutatni és megvitatni az információkat, problémákat és megoldásokat
- Mutassa be azokat a készségeket, amelyek az önálló munkavégzéshez szükségesek fő tanulmányi területükön
Értékelés és megközelítés
Az interakciós tervezés alapképzésének megszerzéséhez a hallgató:
- Mutassák be, hogy képesek értékelést készíteni fő tanulmányi területükön, a vonatkozó fegyelmi, társadalmi és etikai kérdések alapján
- Mutasson betekintést a tudás társadalomban betöltött szerepébe és az egyén felelősségébe a tudás felhasználásával kapcsolatban
- Mutassa be, hogy képes azonosítani a további ismeretek és a folyamatos tanulás iránti igényeket
Karrierlehetőségek
Tekintettel a jó tervezés növekvő előtérbe kerülésére, az interakciós tervezők keresletet kapnak. A kormányzati szervek szintén nagyra értékelik az interakciótervezőket a közszolgáltatásokhoz való hozzáférés tervezésében és javításában. Az interakciótervezés oktatásával az interakciótervezésen túl számos különböző szerepkör betöltésére is alkalmas lehet, ideértve a felhasználói élmény tervezését, a felhasználói felület tervezését, a szolgáltatástervezést, a digitális tervezést, a webdesignt és még sok mást.
A kortárs technológiák és módszerek oktatására, valamint a kutatás előrelátó perspektíváira összpontosítva jól alkalmazkodik a változó munkaerőpiachoz, és alkalmas lesz arra, hogy továbbtanuljon egy mesterképzésen keresztül. Az oktatás során együttműködési tapasztalatokat szerezhet iparági partnereivel és társaival, miközben különféle tájékoztatókon dolgozik, amelyek révén fejleszti projektmenedzsment-készségeit.
Diákjaink tovább folytattak olyan vezető vállalkozások karrierjét, mint az Anima Connected, az Arduino Verkstad, a BitCraze, a Cybercom, a Fjord, az IBM, az IDEO, az INUSE, a Massive Entertainment, a Sony Mobile, a TetraPak, a Topp, az Ustwo és a Visma.