Bachelor az interakció tervezésében
Malmö University
Kulcs információ
Campus helye
Malmö, Svédország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
3 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
SEK 515 000 / per course *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
02 Sep 2024
* teljes tandíj
Bevezetés
Az interakció tervezése izgalmas terület a technológiai innováció élvonalában. Az interakciós tervezők célja, hogy tapasztalatokat hozzon létre olyan termékekkel, szolgáltatásokkal és környezettel, amelyek nemcsak hasznosak és használhatók, de gyakran kellemes, kifejező és kívánatosak.
Az interakció tervezésének elsajátítása a módszerek, készségek és elméleti perspektívák repertoárjának felépítése. Fontos, hogy érzékenységet alakít ki az érdekelt felek kritikus szerepében a tervezésben, a tervezés társadalmi vonatkozásaiban és saját interakciós esztétikai érzékében.
Az innovatív, megfontolt és jól kivitelezett tervezés hozzáadott értéket képvisel a termékek és szolgáltatások számára. Az interakciótervezők igyekeznek megérteni azokat az embereket és helyzeteket, amelyekre tervezték őket, és az interaktív technológia és az interaktivitás formáinak elsajátítása alapján műtárgyakat és tapasztalatokat terveznek a helyzet javítása érdekében. Ebben a folyamatban kiterjedten kutatunk, rajzolunk, prototípust és tesztet hajtunk végre, hogy ne csak a megfelelő formatervezést kapjuk, hanem a tervezést is. A tervezők nagyon gyakran a felhasználó szószólójaként vesznek részt, és jártasak a tervezési és gyártási folyamatban részt vevő kérdések és érdekeltek komplex közvetítésében.
Interakciótervezés a Malmö University
Nem vagyunk olyanok, mint más digitális tervezéssel kapcsolatos oktatások. Az interakciótervezés a Malmö University három fő módon különbözteti meg magát:
1. Az interakció tervezése
Az interakciótervezést a tervezési hagyománynak tekintjük, az interaktivitás tervezésére összpontosítva - nemcsak arra, hogy egy műtárgy hogyan néz ki vagy mit csinál, hanem arra is, hogyan reagál és milyen érzés használni. Az interaktivitás feltárása és kifejezése technikai készségeket igényel, és mint ilyen, az alapvető programozási ismeretek elsajátítása a program egészében fejlõdik. Olyan módon tanítjuk a programozást, amely releváns az interakciótervezés szempontjából, és amelyet minden motivált hallgató megtanulhat. Az interaktív élményeket számos eszközön és platformon, köztük az interneten és a mobilon is prototípusként készíti el.
A termékek és szolgáltatások interakciójának tervezői formája nem csupán szoftver. Erős hagyományainkkal és világszínvonalú létesítményeinkkel dolgozunk a fizikai formával történő munkavégzés során, és olyan technikákat fogunk tanulni, mint például a lézervágás és a 3D nyomtatás. Az alapvető elektronikus ismeretekkel és a mikroprocesszorral együtt képes lesz elképzeléseket kidolgozni a tárgyak internete, a hordható termékek és az intelligens termékek egyéb formái területén.
Nem csak jó megjelenésű mintákat készít, hanem életre kelti ötleteit.
2. Felelős, érzékeny kialakítás
A tervezés azt jelenti, hogy változtatni kell a világon, függetlenül attól, hogy a tervező szándékozik-e vagy sem, munkájuknak szélesebb következményei vannak. Oktatásunk felelősségteljes, érzékeny tervezési szemléletet vezet be, amely komolyan veszi az etika és a fenntarthatóság kérdéseit, valamint azt, hogyan lehet az emberi értékeket szem előtt tartva tervezni. Ezenkívül a Malmö University komoly hagyományaink vannak a részvételi tervezési megközelítésekben, amelyek nemcsak a felhasználók, hanem a felhasználók és más érdekelt felek számára is terveznek. Az interakció megtervezése nemcsak kereskedelmi célokra, hanem korunk sürgető társadalmi problémáinak kiszolgálására és kihívására is alkalmas.
3. Kutatáson alapuló oktatás
A Malmö University nemcsak az interaktivitás-tervező alkalmazott készségeit veszi igénybe - terepmunkát végez, programozást, makettjeket és koncepcióvideót készít stb. -, hanem az interaktivitás élvonalbeli formáival és a mély, elméleti képességekkel fog foglalkozni. a tervezés és az interakció perspektívái. Ön reflektív, kritikus megközelítéseket fog kidolgozni, tudva, hogy nem csak hogyan kell csinálni valamit, hanem mikor és miért (vagy miért nem!). Ez különösen fontos egy olyan technológiával kapcsolatos területen, mint például az interakciótervezés, ahol a fejlesztések gyorsan megtörténnek, és a szakembereknek képesnek kell lenniük arra, hogy értsék az új technológiákat és a változó gyakorlatokat.
Külföldi tanulmányok, szakmai gyakorlatok és választani lehetőségek
Az ötödik kifejezés választható kifejezés. Ez azt jelenti, hogy dönthet úgy, hogy egy másik témában kurzust vesz igénybe, de dönthet úgy is, hogy elmerül egy kiválasztott szakirányon. Alternatív megoldásként szakmai gyakorlattal is megtapasztalhatja az interakció tervezésének szakmai gyakorlatát, és értékes ipari kapcsolatokat szerezhet. A végső alternatíva egy külföldi tanulmány, kiváló lehetőség személyes és tudományos látókörének kibővítésére.
Képzési projekt
A program hatodik és utolsó szemesztere egy értekezésből áll. Ön vállal egy nagy független projektet, amelynek tartalma és minősége megegyezik a mesterképzés vagy a szakmai karrier bemeneti szintjével.
A program az interakciótervezés alapképzéséhez vezet.
Milyen karrierre készülsz?
Tekintettel arra, hogy a jó formatervezés mint értékkülönböztető egyre növekvő hangsúlyt kap, az interakció tervezői igényt találnak. A kormányzati ügynökségek szintén értékelik az interakció tervezőit a közszolgáltatások megtervezésében és javításában. Az interakciótervezés oktatásával az interakciótervezésen túl sok más szerephez is alkalmas lehet, beleértve a felhasználói élményt, a felhasználói felület kialakítását, a szolgáltatástervezést, a digitális tervezőt, a webdizájnt és egyebeket.
A hangsúly a kortárs technológiák és módszerek, valamint a kutatás előretekintő perspektíváinak oktatására összpontosul, így jól alkalmazkodik a változó munkaerőpiachoz, és alkalmas lesz arra, hogy tovább folytatja oktatását a mesterképzésben. Az oktatás során tapasztalatokat szerezhet az iparral és a saját társaival való együttműködésben, különféle különféle rövidnadrágon dolgozva, amelyek során fejleszti projektmenedzsment képességeit.
Diákjaink tovább folytattak olyan vezető vállalkozások karrierjét, mint az Anima Connected, az Arduino Verkstad, a BitCraze, a Cybercom, a Fjord, az IBM, az IDEO, az INUSE, a Massive Entertainment, a Sony Mobile, a TetraPak, a Topp, az Ustwo és a Visma.
Belépési követelmények
Általános belépési követelmények angol B.
Szervezet
Az interakciós tervezés az interaktív termékek, szolgáltatások és környezetek tervezésére összpontosít. A koncepció kidolgozása, prototípus készítése és értékelése során a hallgatók mobil, valamint webes és alkalmazás alapú interaktivitást fejlesztenek. Ez minden lehet a weboldalaktól az okos ruhákig, a számítógépes játékoktól az interaktív környezetekig.
Interakciótervezők, így létrehozva a hasznos interaktív hasznosságorientált dizájnt, de kifejező dizájnt az élvezethez, valamint a kritikus és esztétikai orientált dizájnt. Az interakciós tervezés olyan terület, amely az anyag digitális tulajdonságaira reagálva alakult ki. A tudományág elméletet és módszereket kölcsönöz a hagyományos formatervezésből, az informatikából, a társadalomtudományokból, a humán tudományokból és a művészetekből.
Az interakciótervezés hároméves programja nagy hangsúlyt fektet a digitális műtárgyak felhasználóközpontú tervezésére. Az oktatás alapja az erős skandináv tervezési hagyomány, amely bevonja a felhasználókat a tervezési folyamatba, ami világszerte kívánatos a tervező és technológiai vállalatoknál. A hallgatók arra vannak kiképezve, hogy kritikusan gondolkodjanak, és kihívást tegyenek a meglévő technológiák ellen, hogy kreatív módon reflektáljanak az új típusú interakciók lehetőségeire.
A diploma megszerzése után a hallgatónak jól fel kell készülnie az interakció tervezésében vagy a posztgraduális oktatásban folyó szakmai munkára. Az önfoglalkoztatás mellett a munkalehetőségek magukban foglalják a interakció tervezését a vállalatokban, tanácsadókban vagy kulturális intézményekben, beleértve a webes és a fogyasztói dizájnt, a termékfejlesztést, a mobil technológiákat és a használhatóságot.
Tanulási eredmények
Tudás és megértés
Az interakciós tervezés alapképzésének megszerzéséhez a hallgató:
- bizonyítani kell a tudás és a megértést a fő tanulmányi területen, ideértve a terület fegyelmi alapjának ismeretét, a terület alkalmazandó módszertanának megértését, a terület egyes aspektusainak speciális tanulmányozását és a jelenlegi kutatási kérdések ismeretét.
Kompetenciák és készségek
Az interakciós tervezés alapképzésének megszerzéséhez a hallgató:
- demonstrálja a megfogalmazott probléma szempontjából releváns információk keresésének, összegyűjtésének, értékelésének és kritikus értelmezésének képességét, valamint a jelenségek, kérdések és helyzetek kritikus megvitatásának képességét;
- bizonyítani a problémák önálló azonosításának, megfogalmazásának és megoldásának, valamint a feladatok előre meghatározott időkereten belüli teljesítésének képességét;
- bizonyítani tudja az információk, problémák és megoldások bemutatásának és megvitatásának képességét beszédben és írásban, valamint a különféle közönségekkel folytatott párbeszéd során; és
- bizonyítani kell a fő tanulmányi területén az önálló munkavégzéshez szükséges képességeket.
Értékelés és megközelítés
Az interakciós tervezés alapképzésének megszerzéséhez a hallgató:
- bizonyítani, hogy képesek-e értékelést készíteni fő tanulmányi területén, releváns fegyelmi, társadalmi és etikai kérdések alapján;
- bemutassák a tudás társadalmi szerepét és az egyén felelősségét a tudás felhasználásáért; és
- bizonyítani tudja a további ismeretek és a folyamatos tanulás igényeinek azonosítását.
Belépők
Tanterv
Szervezet
Az interakciótervezés az interaktív termékek, szolgáltatások és környezetek tervezésére összpontosít. Koncepciófejlesztés, prototípuskészítés és értékelés révén a hallgatók mobil, valamint web- és alkalmazásalapú interaktivitást fejlesztenek. Ez bármi lehet a webhelyektől az okos ruhákig, a számítógépes játékoktól az interaktív környezetekig.
Az interakciós tervezők így hasznos, interaktív, hasznosság-orientált dizájnt, kifejező, örömteli dizájnt, valamint kritikus és esztétikai szempontú dizájnt hoznak létre. Az interakciótervezés olyan terület, amely az anyag digitális tulajdonságaira válaszul alakult ki. A diszciplína elméletet és módszereket kölcsönöz a hagyományos tervezésből, informatikából, társadalomtudományokból, bölcsészettudományokból és művészetekből.
Ez a hároméves interakciós tervezési program nagy hangsúlyt fektet a digitális műtermékek felhasználóközpontú tervezésére. Az oktatás az erős skandináv tervezési hagyományban gyökerezik, amely szerint a felhasználókat bevonják a tervezési folyamatba. Ezt a különleges megközelítést világszerte keresik a tervezési és technológiai cégek. A tanulókat arra képezik, hogy kritikusan gondolkodjanak és kihívást jelentsenek a meglévő technológiának, hogy kreatívan reflektáljanak az új típusú interakciók lehetőségeire.
A diploma megszerzése után a hallgatónak jól fel kell készülnie az interakciótervezésben vagy a területen végzett posztgraduális képzésben való szakmai munkára. Az önfoglalkoztatás mellett a munkalehetőségek közé tartozik az interakciótervezés cégeknél, tanácsadó cégeknél vagy kulturális intézményeknél. A lehetséges szakterületek közé tartozik a web- és fogyasztói tervezés, a termékfejlesztés, a mobiltechnológiák és a használhatóság.
Külföldi tanulmányok, szakmai gyakorlatok és szabadon választható tárgyak
Az ötödik félév szabadon választható. Ez azt jelenti, hogy választhat egy teljesen más témáról szóló kurzust, de dönthet úgy is, hogy elmerül egy általa választott specializációban. Alternatív megoldásként a szakmai gyakorlat választásával megtapasztalhatja az interakciótervezés professzionális gyakorlatát, és értékes iparági kapcsolatokra tehet szert. További alternatíva a külföldi tanulás, amely kiváló lehetőség lehet személyes és tudományos látókörének bővítésére.
Képzési projekt
A program hatodik és utolsó szemesztere egy szakdolgozatból áll. Nagyszabású független projektet fog vállalni, amelynek tartalma és minősége megegyezik a mesterképzés bemeneti szintjével.
Ez a program interakciótervezési alapképzéshez vezet.
Tanfolyamok a programon belül
2024. ősz – 1. félév
- Interakciótervezés: I. módszer (KD400B), 7,5 kredit, kötelező
- Programozás (KD402D), 7,5 kredit, kötelező
- Interakciótervezés: készítés és prototípuskészítés (KD415B), 15 kredit, kötelező
- Interakciótervezés: Grafikus felhasználói felületek (KD401B), 7,5 kredit, kötelező
2025. tavasz – 2. félév
- Interakciótervezés: Methods II (KD400C), 7,5 kredit, kötelező
- Interakciótervezés: Kutatás (KD416A), 7,5 kredit, kötelező
- Interakciótervezés: Stúdió (KD417A), 7,5 kredit, kötelező
2025. ősz – 3. félév
- Interakciótervezés: Interaktivitás (KD414A), 15 kredit, kötelező
- Interakciótervezés: Kézzelfogható és megtestesült interakció (KD409A), 15 kredit, kötelező
2026. tavasz – 4. félév
- Interakciótervezés a társadalomban (KD418A), 15 kredit, kötelező
- Interakciótervezés: Studio II (KD410C), 15 kredit, kötelező
2027 tavasz – 6. félév
- Interakciótervezés: Kutatási módszerek az interakciótervezésben (KD412A), 7,5 kredit, kötelező
- Interakciótervezés: Diplomaprojekt (KD413A), 22,5 kredit, kötelező
A program eredménye
Tudás és megértés
Az interakciós tervezés alapképzésének megszerzéséhez a hallgató:
- Mutasson ismereteket és megértést a fő tanulmányi területen, beleértve a szakterület diszciplináris alapjainak ismeretét, a terület alkalmazható módszertanának megértését, a szakterület egyes aspektusainak szakosított tanulmányozását, valamint az aktuális kutatási kérdések tudatosságát.
Kompetenciák és készségek
Az interakciós tervezés alapképzésének megszerzéséhez a hallgató:
- Mutassa be azt a képességet, hogy egy megfogalmazott problémához releváns információkat keres, gyűjt, értékel és kritikusan értelmez, valamint képes a jelenségek, kérdések és helyzetek kritikus megbeszélésére.
- Mutassa be a képességét a problémák önálló azonosítására, megfogalmazására és megoldására, valamint a feladatok előre meghatározott időkereten belüli elvégzésére
- Beszédben és írásban, valamint a különböző közönségekkel folytatott párbeszédben képes bemutatni és megvitatni az információkat, problémákat és megoldásokat
- Mutassa be azokat a készségeket, amelyek az önálló munkavégzéshez szükségesek fő tanulmányi területükön
Értékelés és megközelítés
Az interakciós tervezés alapképzésének megszerzéséhez a hallgató:
- Mutassák be, hogy képesek értékelést készíteni fő tanulmányi területükön, a vonatkozó fegyelmi, társadalmi és etikai kérdések alapján
- Mutasson betekintést a tudás társadalomban betöltött szerepébe és az egyén felelősségébe a tudás felhasználásával kapcsolatban
- Mutassa be, hogy képes azonosítani a további ismeretek és a folyamatos tanulás iránti igényeket
Karrierlehetőségek
Tekintettel a jó tervezés növekvő előtérbe kerülésére, az interakciós tervezők keresletet kapnak. A kormányzati szervek szintén nagyra értékelik az interakciótervezőket a közszolgáltatásokhoz való hozzáférés tervezésében és javításában. Az interakciótervezés oktatásával az interakciótervezésen túl számos különböző szerepkör betöltésére is alkalmas lehet, ideértve a felhasználói élmény tervezését, a felhasználói felület tervezését, a szolgáltatástervezést, a digitális tervezést, a webdesignt és még sok mást.
A kortárs technológiák és módszerek oktatására, valamint a kutatás előrelátó perspektíváira összpontosítva jól alkalmazkodik a változó munkaerőpiachoz, és alkalmas lesz arra, hogy továbbtanuljon egy mesterképzésen keresztül. Az oktatás során együttműködési tapasztalatokat szerezhet iparági partnereivel és társaival, miközben különféle tájékoztatókon dolgozik, amelyek révén fejleszti projektmenedzsment-készségeit.
Diákjaink tovább folytattak olyan vezető vállalkozások karrierjét, mint az Anima Connected, az Arduino Verkstad, a BitCraze, a Cybercom, a Fjord, az IBM, az IDEO, az INUSE, a Massive Entertainment, a Sony Mobile, a TetraPak, a Topp, az Ustwo és a Visma.