Mérnöki Alapszak
Kyoto University Of Advanced Science
Kulcs információ
Campus helye
Kyoto, Japán
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
4 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
JPY 1 654 410 / per year *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
* első év
Bevezetés
A teljes angol nyelvű program a KUAS Műszaki Karán – a maga nemében talán a legegyedibb a világon
A KUAS olyan mérnöki programot kínál, amely közelebb áll a feldolgozóiparhoz, mint valaha, egy olyan országban, amely világszerte elismert mérnöki találékonyságáról. Ez a(z) Kyoto University Of Advanced Science (KUAS) teljesen új, teljesen angol nyelvű mérnöki kara. A tanszék nemzetközileg elismert oktatókból és aktív mérnökökből álló csapattal 2020-ban alakult. A jövőnk alakítását segítő technológiára összpontosítva - elektromos járművek, drónok, robotok, mesterséges intelligencia gépek, motorokhoz kapcsolódó megoldások, energiatermelő rendszerek, és még sok más – üdvözöljük a mérnökök következő generációját Kiotóban. A legkorszerűbb technológia megteremtéséhez elengedhetetlen a korszerű oktatás biztosítása. Ezt szem előtt tartva olyan programot hoztunk létre, amelynek legfőbb célja, hogy olyan oktatást nyújtson, amely segíti diákjainkat az azonnali, valós képességek elsajátításában, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a legjobban működjenek a modern mérnöki világban. A mechanikai, elektromos és mechatronikai technológia területére specializálódott, az iparág aktuális trendjeit figyelembe vevő, kívülről befelé irányuló megközelítést kínálunk, lehetővé téve diákjainknak, hogy valódi mérnökökkel dolgozzanak együtt Kiotó teljes értékű feldolgozóiparában. Célunk, hogy a diploma megszerzése után diákjaink a lehető legzökkenőmentesebb átállásban részesüljenek világhírű vállalatoknál és intézményeknél, Japánban és azon kívül.
Gépészeti és elektromos rendszerek tervezése
A Mechanical and Electrical Systems Engineering olyan intelligens technológiai platformokkal foglalkozik, amelyek a globális kihívások kezeléséhez szükségesek olyan területeken, mint a környezetvédelem, az energiahatékonyság, a mobilitás, az infrastruktúra, a fenntarthatóság, a népességgazdálkodás, a katasztrófa-megelőzés és -elhárítás, az élelmiszertermelés és a nagy energiatermelő rendszerek. Ez az olyan technológia is, amely az elektromos járművek, az ipari robotok, a drónok, az AI-vezérelt gépek és a motorokhoz kapcsolódó megoldások terén ösztönzi az innovációt. Felismerve ezt a sokféleséget, a KUAS nagyfokú rugalmasságot kínál az akadémiai specializációban, így a hallgatók széles körű ismeretekkel és szakértelemmel találkozhatnak a szakmailag kiegyensúlyozott mérnököktől megkövetelt különböző területeken. Tanfolyamaink olyan témaköröket ölelnek fel, mint tervezés, gyártás, mechatronika, mérés, vezérlés, intelligens rendszerek és robotika, anyagok, ionika, elektromágnesesség, működtetők, energia- és energiarendszerek, mikroelektronikai technológiák és eszközök, integrált áramkörök és beágyazott rendszerek, jelelemzés, gépi jelelemzés. és a mesterséges intelligencia.
Egyedülálló tanterv, amely lehetővé teszi a diákok számára, hogy már az első naptól kihívás elé állítsák magukat
A KUAS mérnöki programjának egyik fő oktatási célja az elmélet és a gyakorlat összekapcsolása a valós alkalmazásokban. Az első évtől a KUAS gyakorlati kurzusokat biztosít a kurzusok jelentős részeként a tantervben. Négy éves tanulmányaik során a hallgatóknak számos lehetőségük van készségeik fejlesztésére, és megtanulják, hogyan alkalmazzák azokat hatékonyan jövőbeli szakmai karrierjük során. Ezenkívül a hallgatók kiválaszthatnak olyan gyakorlati tartalmú kurzusokat, amelyek érdeklődésüknek megfelelnek, a dinamikus mechanikus rendszerektől (ahol az egyik kihívás egy fordított ingarobot létrehozása) a szoftverrendszerekre összpontosító kurzusokig (például élő visszacsatolás biztosítása a rögzített információkról szenzoroktól). Ezeken a kurzusokon a hallgatók képesek önállóan követni érdeklődési körüket és kíváncsiságukat, olyan lényeges mérnöki készségeket ápolnak és fejlesztenek, amelyek gyakorlati, kreatív megoldásokhoz vezetnek.
Innovatív csapatalapú tanulás – A Capstone program
Ez a kapcsolat az alapvető ismeretek fejlesztése és a tudás kreatív alkalmazására irányuló gondolkodásmód között az egész tantervben jelen van, és innovatív záróköve programunkban csúcsosodik ki. A végső kutatási projekt alternatívájaként a KUAS hallgatói „terepen” foglalkoznak a partnercégeink által javasolt valós problémákkal és mérnöki kérdésekkel. A hallgatók kis csapatokban működnek együtt, hogy kreatív megoldásokat dolgozzanak ki ezekre a problémákra, felhasználva a kurzus során megszerzett mélyreható ismereteket és tapasztalatokat. A csúcskő program ezért egyedülálló élményt és megértést ad diákjainknak a valós világban ma felmerülő problémákkal kapcsolatban. Ahhoz, hogy felkészüljenek erre a kihívásra, a hallgatók harmadik évük során egy hasonló előkészítő programban vesznek részt.
Képtár
Belépők
Tanterv
1. év
Áttekintés
Az első éves hallgatók olyan ismereteket és készségeket sajátítanak el, amelyek alapvetőek a modern mérnökképzéshez. A kurzus a matematika és a fizika elméletére és gyakorlatára összpontosít, amelyek a későbbi, speciálisabb kurzusokban bevezetett különféle alkalmazások alapjai. Ezekhez az alapvető tudományokhoz való megközelítésünk lehetővé teszi a tanulók számára, hogy megértsék, hogyan fordulnak elő különféle jelenségek, és hogyan fejezzék ki azokat matematikailag. Ezeket a kurzusokat az információs műveltség és az információfeldolgozás bemutatása egészíti ki. Ezenkívül a nemzetközi hallgatók intenzív japán kurzusba kezdenek, amely segít elsajátítani őket a japán élet élvezetéhez szükséges ismeretekkel és készségekkel.
Törzsanyag
- 1. félév: Mérnöki fizika Ⅰ, kalkulus és lineáris algebra Ⅰ információs műveltség
- 2. félév: Mérnöki fizika Ⅱ, Kalkulus és Lineáris Algebra Ⅱ, Algoritmikus gondolkodás és programozás Python segítségével, Alapvető mechanika és Bevezetés a tervezésbe
Az egyéb tanfolyamok (az 1. és 2. félévben) tartalmazzák a japán nyelvet (az iskolai szezonban és az ünnepek alatt is), a szabad művészeteket és a testnevelést.
2. évfolyam
Áttekintés
A másodéves hallgatók a matematika és az információfeldolgozás tudományterületein folytatják alapismereteik fejlesztését. Ezeket a témákat egyre inkább olyan megközelítéssel tanítják, amely kapcsolatot teremt a mérnöki világgal. A gyakorlati elemek fokozatosan beépülnek a kurzusokba, megkérdőjelezik a hallgatók képességeit, és elősegítik a természetes kíváncsiság és problémamegoldó képesség kialakulását.
Ezenkívül a hallgatók mérnöki képzésüket speciálisabb kurzusok, köztük anyagmechanika, elektromágneses elmélet, motormérnöki és gyakorlati műhelyalapú kurzusok elvégzésével kezdik. Folytatódik a nemzetközi hallgatók japán nyelvű oktatása is, amelynek célja egy magasabb szintű képzés, amely magában foglalja a gyakorlati szókincset, amely hasznos mérnöki környezetben.
Törzsanyag
- 3. félév: Közönséges differenciálegyenletek, Bevezetés a C programozásba, Anyagmechanika, Elektromágneses elmélet, Villamos motorok alapjai, Gyakorlat gépműhelyi gyakorlathoz
- 4. félév: Vektorkalkuláció, Rendszerprogramozás C-vel, Géptervezés, Bevezetés a mechanizmusokba és mobil robotokba, Klasszikus Irányítástechnika, Bevezetés a Fizikai Kémiába, Elektromos motorok vezérlési alapelvei, Félvezetőmérnökség, Elektromos áramkörök, Mechatronikai Laboratórium (Alapvető Robotika), Előkészítő -Capstone Project 1
Az egyéb kurzusok (a 3. és 4. félévben) tartalmazzák a japán nyelvet (az iskolai szezonban és az ünnepek alatt is), a szabad művészeteket és a testnevelést.
A harmadik félévtől kezdve a hallgatóknak nem kell minden évben minden kurzuson részt venniük. Érdeklődési körük és a már elvégzett előfeltételi kurzusok alapján választhatják ki, hogy mely kurzusokat vegyenek fel.
A negyedik félévtől a program másik jelentős komponense megkezdődik a Pre-Capstone Project 1. Ebben a projektben a hallgatók kis csapatai professzorok és mérnökök irányítása alatt kezelik a valós problémákat. Ezeket a problémákat elsősorban a technológiai és mérnöki ipar vállalatai javasolják. A hallgatók ezt a projektet az ötödik félévben folytatják a Pre-Capstone Project 2-ben.
3. évfolyam
Áttekintés
A harmadik évfolyam átmegy a hídon a gyakorlati alkalmazások felé.
Mélyreható matematikai ismereteik fejlesztése közben a tanulók rugalmasabb tananyagot élveznek. Érdeklődésük alapján választhatnak kurzusokat, beleértve a mechatronikai rendszerekkel foglalkozó kurzusokat (amelyekben a hallgatók olyan problémákkal foglalkoznak, mint például egy fordított inga robot építése), valamint a szoftverrendszerekre összpontosító kurzusokat (amelyekben a hallgatók megtanulják, hogyan készítsenek olyan alkalmazásokat, amelyek visszajelzést adnak a felhasználóknak). érzékelőktől kapott információk alapján).
Törzsanyag
- 5. félév: Fourier-analízis és parciális differenciálegyenletek, digitális jelfeldolgozás, gyártástechnika bevezetése, robotmanipulátorok bemutatása, tudományos mérési ismeretek, modern vezérléstechnika, elektrokémia bevezetése, teljesítményelektronikai mérnöki tudomány, analóg elektronikai áramkörök, labor. , Pre-Capstone Project 2
- 6. félév: Komplex elemzés, valószínűségszámítás és statisztika, Bevezetés az érzékelőkbe, Digitális vezérléstechnika, Bevezetés az akkumulátormérnökségbe, Működtetőrendszerek, Elektromos energiaátvitel és -elosztás, Logikai áramkörök, Bevezetés a kommunikációmérnökségbe, Mechatronikai Laboratórium (Advanced Robotics), Capstone Project1 vagy 1. laboratóriumi projekt.
Egyéb tanfolyamok (az 5. félévben) tartalmazzák a szabad művészeteket is.
A Pre-Capstone Project 2-ben a diákok kis csapatokban működnek együtt, hogy megoldják az iparági partnereink által javasolt valós problémákat. A hatodik félévben a diploma megszerzése után cégekhez csatlakozni kívánó hallgatók a Cap-Stone Project 1-en vesznek részt, amelyben hallgatói csapatok a vállalatok által javasolt magasabb szintű valós problémákkal foglalkoznak. Azok a hallgatók, akik a Graduate Schoolba kívánnak lépni, az 1. laboratóriumi projektet veszik igénybe, amelyben a hallgatók a témavezetőjük által kijelölt diplomamunka projektben vesznek részt.
4. évfolyam
Áttekintés
Az utolsó évfolyamos hallgatók a már megszerzett tudás és az ismeretek gyakorlati alkalmazása közötti kapcsolatok erősítésére koncentrálnak. A negyedik év fénypontja a capstone program.
A Cap-Stone Project 2-ben a hallgatók továbbra is kis csapatokban dolgoznak együtt, hogy megoldják az iparági partnereink által javasolt valós problémákat, építve az előző évben a Pre-Capstone programok során szerzett tapasztalatokra. A Pre-Capstone programokhoz képest a problémák nagyobb kiterjedésűek, és a hallgatókat az alapján értékelik, hogy képesek-e kreatív megoldásokat kidolgozni a felügyelő professzor segítsége nélkül.
A 2. laboratóriumi projektben azok a hallgatók, akik akadémiai karriert terveznek a mesterképzésben, továbbra is a KUAS kutatólaboratóriumában dolgoznak.
A hallgatóknak idén nem kötelező az összes kurzuson részt venniük, érdeklődésük és a már elvégzett előfeltételi kurzusok alapján választhatnak.
Törzsanyag
- 7. félév: Bevezetés a szellemi tulajdonba, villamosenergia-termelés és -átalakítás, Bevezetés az információs és kommunikációs hálózatokba, Capstone 2. projekt vagy 2. laboratóriumi projekt
- 8. félév: szaktárgyak szabadon választható
Az egyéb tanfolyamok (a 8. félévben) a testnevelést tartalmazzák.
Érettségi követelmények
A KUAS alapképzési programja négyéves program.
A KUAS mérnöki alapképzési fokozatának megszerzéséhez a hallgatóknak be kell iratkozniuk a KUAS-ba négyéves időtartamra (nyolc teljes oktatási félév), legalább 128 kreditet kell megszerezniük olyan kurzusból, amely legalább 30 kreditből áll általános tantárgyakból és 98 kreditből speciális tantárgyakat, és teljesítse vagy a zárókőprojektet, vagy a laboratóriumi projektet (a jövőbeni karriercéloktól függően).
Fókuszterületek
A végzős hallgatók az alábbiakban felsorolt négy általános fókuszterület egyikét választhatják.
- Anyagok
- Energia
- Információ
- Rendszermérnök
A végzős hallgatók ezután kiválaszthatnak egy specializációt, amelyre az alábbiakban felsorolunk néhány példát.
- MEMS
- Nanotechnológia
- Teljesítményelektronika
- Teljesítmény félvezetők
- Villamosmérnök
- Erőteljes elektronikus áramkörök
- Elektromos járművek
- Megújuló energia
- Irányítástechnika
- Robotika
- Rendszertervezés / Rendszertervezés
- Gépészet
- Metaprogramozás
- Újrakonfigurálható rendszerek
- Beágyazott IOT-technológiák
- Számítógépes anyagtudomány
- Akkumulátortechnika
- Ionika
- Távérzékelés
- Drón környezetmérés
- Kvantumanyagtudomány
- Matematika
- Komplex elemzés
- Szervetlen anyagok kémiája
- Nanoanyagok
- Kerámia
- Információs és kommunikációs mérnöki szak
- Statisztikai fizika
- Szilárd mechanika
- Számítási mechanika
- Gépi tanulás
- Hangfelismerés
- Szilárdtestfizika
- Szupravezetés
- Optoelektronikai eszközök
- Dielektrikumok
- Holográfia
- Funkcionális anyagok
- Számítógépes látás
- Virtuális valóság
- Kibővített valóság
- Átható számítástechnika
- Viselhető számítástechnika
- Személyi informatika
- Digitális egészség
Program tandíj
Karrierlehetőségek
A végzős hallgatók nagy keresletre számíthatnak készségeik iránt az alábbiakban felsorolt iparágakban.
- Tervezési gyártás
- Robotika
- Mérés és ellenőrzés
- Energiaátvitel
- Ionika
- Működtetők
- Elektromos eszközök