Bachelor in International Business
Kauno Kolegija
Kulcs információ
Campus helye
Kaunas, Litvánia
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
3 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 2 260 / per year
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
Bevezetés
Az International Business egy olyan program, amely tükrözi a piaci igényeket; modulelvre épül, amely biztosítja a tanulmányok interdiszciplinaritását, rugalmas tanulási környezetet, a hallgatók tanulmányi folyamatban betöltött szerepének erősítését, önállóságának, aktivitásának, a tanulmányi eredményekért való felelősségvállalásának ösztönzését, a gyakorlati és önálló tanulási feladatok integrálását; egy féléves szakmai gyakorlatot végez gazdasági társaságoknál. A program a problémaoktatásra, a hallgatók rendszerszemléletének kialakítására, valamint a társadalmilag felelős és etikus vállalkozásra irányul. A program hallgatói felsőfokú iskolában tanulnak, vagy egy féléves szakmai gyakorlatot töltenek be egy külföldi gazdasági társaságnál.
A Nemzetközi Üzleti tanulmányi program célja, hogy nemzetközi üzleti tevékenységek tervezésével és szervezésével megtanítsa a leendő nemzetközi üzleti menedzsereket a nemzetközi üzleti környezet elemzésére, a külföldi partnerekkel és ügyfelekkel való kommunikációra és együttműködésre, valamint a nemzetközi üzleti szabályozások üzletvezetési elveinek és rendelkezéseinek alkalmazására. a vállalat vagy annak osztálya. Ezért az International Business programot olyan önérvényesítő, eredményorientált, kommunikatív embereknek kell választaniuk, akik szeretik a csapatmunkát, felelősségteljesek, magabiztosak, nem félnek a kihívásoktól és kockázatoktól. Sőt, ez a program azoknak a kreatív embereknek szól, akik nem ismerik az olyan szavakat, mint a „nem lehet” vagy a „lehetetlen”.
Szakterületek
E-Business Organization – a diákok megtanulják megszervezni és kezelni az e-üzletet. A tanulmányi program a modern informatikai eszközök használatára és alkalmazására fókuszál a vállalkozások létrehozásához, bővítéséhez és fejlesztéséhez. Az ilyen szakemberekre nagy a kereslet a munkaerőpiacon. Nagyon fontos az e-business jogi szabályozásának ismerete és betartása, ezért a hallgatók az e-business jogi környezetét is tanulmányozzák majd.
Tantárgyak: E-szolgáltatások, E-marketing, E-business jogi környezet, Üzleti projektek, E-business platformok és eszközök, Társadalmi számlák és weboldalak kezelése, Befektetés és kockázatkezelés, Üzleti etika.
A nemzetközi marketingmenedzsment kreatív, kommunikatív és szervezett embereket céloz meg. A külpiaci sikert nemcsak az áruk vagy szolgáltatások magas minősége, a gyors és olcsó szolgáltatás, hanem a hatékony marketing is garantálja. A szaktárgyak tanulmányozása során a hallgatók választ kapnak a legkedvezőbb külpiac megtalálására, a belépés formájának és időpontjának helyes megválasztására, versenyelőnyük kihasználására, a változó kereskedelmi feltételekre való gyors reagálásra stb.
Tantárgyak: Marketingmenedzsment és tervezés, Márkamenedzsment, Nemzetközi piackutatás, Üzleti etika, Direkt és e-marketing, Tartalom- és közösségimédia-marketing, Kommunikációs intézkedések kezelése, Fogyasztói magatartás.
Tanterv
Tanfolyamok
1 félév
Közgazdaságtan: 15 ECTS
- Mikroökonómia és makroökonómia, 6 ECTS
- Üzleti matematika és statisztika, 5 ECTS
- Alkalmazott kutatások alapjai, 4 ECTS
Nemzetközi üzleti kommunikáció: 15 ECTS
- Üzleti angol, 5 ECTS
- Interkulturális kommunikáció, 6 ECTS
- Kommunikációs pszichológia, 4 ECTS
2 Félév
Nemzetközi üzleti alapismeretek: 15 ECTS
- Nemzetközi üzleti környezet, 4 ECTS
- Üzleti modellek és projektek, 4 ECTS
- Vállalkozás és innováció, 4 ECTS
- A nemzetközi üzleti élet jogi szabályozása, 3 ECTS
Üzletvezetés: 15 ECTS
- Menedzsment, 7 ECTS
- Marketing, 4 ECTS
- Üzleti számvitel, 4 ECTS
3 félév
Fenntartható vállalati erőforrás-menedzsment: 15 ECTS
- Vállalati gazdaságtan, 3 ECTS
- Emberi Erőforrás Menedzsment, 3 ECTS
- Vállalatirányítási rendszerek, 4 ECTS
- Pénzügy, 5 ECTS
Export- és importkezelés: 15 ECTS
- Nemzetközi kereskedelem, 5 ECTS
- Supply Chain Management, 3 ECTS
- Nemzetközi üzleti jog, 4 ECTS
- Nemzetközi tárgyalás, 3 ECTS
4 félév
Szakmai gyakorlat: 30 ECTS
- Nemzetközi üzleti folyamat szimuláció, 8 ECTS
- Szakmai gyakorlat egy üzleti vállalkozásban, 7 ECTS
E-business szervezés / Integrált marketingkommunikáció: 15 ECTS
- E-marketing / Direkt és E-marketing, 4 ECTS
- E-business jogi környezet / Tartalom és közösségi média marketing, 4 ECTS
- Piackutatás / Kommunikációs intézkedések kezelése, 4 ECTS
- E-business projektek / Fogyasztói magatartás, 3 ECTS
5 félév
E-business menedzsment / Nemzetközi Marketing Menedzsment: 15 ECTS
- E-business platformok és eszközök / Marketingmenedzsment, 5 ECTS
- Társadalmi fiókok és webhelyek kezelése / Márkamenedzsment, 4/3 ECTS
- Befektetés és kockázatkezelés / Nemzetközi piackutatás, 3/4 ECTS
- Üzleti etika, 3 ECTS
- A KK által kínált szabadon választható kurzusok listájából, 15 ECTS
6 félév
Záródolgozat: 30 ECTS
- Végső gyakorlat, 21 ECTS
- Végső projekt, 9 ECTS
Szabadon választható kurzusok
Globális gazdaságtan: 15 ECTS
- Globális és regionális gazdaságtan, 5 ECTS
- Interkulturális kommunikáció, 5 ECTS
- Válságkezelés, 5 ECTS
Korszerű szervezetirányítás: 15 ECTS
- Tehetség- és kompetenciamenedzsment, 5 ECTS
- Kreatív üzleti megoldások, 5 ECTS
- Változás- és innovációmenedzsment, 5 ECTS
Az ötlettől a vállalkozásig: 15 ECTS
- Kreatív vállalkozásfejlesztés: tervezés és ellenőrzés, 6 ECTS
- Üzleti ötlet finanszírozása, 5 ECTS
- Egy üzleti ötlet kereskedelmi forgalomba hozatala, 4 ECTS
Üzleti változásmenedzsment: 15 ECTS
- Változásmenedzsment, 4 ECTS
- Kockázatkezelés, 5 ECTS
- Projektmenedzsment, 6 ECTS
Személyiség és karrier: 15 ECTS
- Személyiségpszichológia és önképzés, 5 ECTS
- Vezetés, 5 ECTS
- Karriertervezés, 5 ECTS
Ügyfelekkel való kapcsolatok kezelése: 15 ECTS
- Stresszkontroll, 6 ECTS
- Hatékony ügyfélkezelés, 5 ECTS
- Konfliktuskezelés, 4 ECTS
Kreatív személyiség: 15 ECTS
- Személyes márkaépítés, 5 ECTS
- Kreatív írás, 5 ECTS
- Kreatív döntéshozatal, 5 ECTS
Wellness és egészség minősége: 15 ECTS
- Egészséges életmód és táplálkozás, 5 ECTS
- Life Coaching, 5 ECTS
- Mozgás- és művészetterápia, 5 ECTS
Aktív szabadidő szervezés: 15 ECTS
- Az aktív szabadidő formái, 5 ECTS
- Sport mindenkinek, 5 ECTS
- Szabadidős projektek menedzselése, 5 ECTS
Francia és spanyol nyelv és kultúra: 15 ECTS
- Francia nyelv és kultúra, 8 ECTS
- Spanyol nyelv és kultúra, 7 ECTS
Kommunikációs hatás a tömegekre: 15 ECTS
- Nemek közötti kommunikáció, 5 ECTS
- Személyes kommunikáció, 5 ECTS
- Propagandaelmélet, 5 ECTS
Fenntarthatóság és utazás: 15 ECTS
- Fenntartható turizmus, 5 ECTS
- Felelős fogyasztás, 5 ECTS
- Fenntartható rendezvényszervezés, 5 ECTS
Orosz nyelv és kultúra: 15 ECTS
- Orosz nyelv, 9 ECTS
- Orosz kulturális források, 6 ECTS
Nyelvek
Az oktatás nyelve: 100% angol (a tanfolyamhoz bizonyos szintű angol nyelvtudás szükséges).
Értékelés
A tudás és készségek értékelésére tízpontos kumulatív értékelési rendszert alkalmaznak. A tanulási eredményeket a félév során értékelik. Az értékelési módszerek közé tartoznak a fordítások, tesztek, egyéni és csoportos feladatok, prezentációk, projektek, gyakorlati és önálló tanulási feladatok bemutatása stb.
A zárójegy a tantárgyi feladatok értékeléséből és a záróvizsgából áll.
Az előadóid
Az oktatók üzleti szakemberek. Magasan képzett, tapasztalt oktatók inspiráló oktatási módszerekkel figyelemmel kísérik hallgatóik fejlődését. A tananyagok aktuális eseményekhez, valós problémákhoz és a KUAS kutatócsoportjai által szolgáltatott új tudományos eredményekhez kapcsolódnak. Emellett előadásokra hívják az üzletembereket, hogy megosszák a legfrissebb, releváns információkat és személyes tapasztalataikat.
A modern oktatási módszerek közé tartozik a különböző gazdasági társaságok látogatása és a vendégelőadók előadása. Ezek a módszerek gyakorlati tanulási lehetőségeket biztosítanak diákjainknak a különféle munkamódszereknek való kitettségen, valamint az ismeretlen iparágakkal és szervezeti struktúrákkal való interakción keresztül.
Külföldi egyetemekről érkező vendégoktatók járulnak hozzá a KUAS készségeinek és tudásának sokszínűségéhez. A hallgatók tapasztalatokat szerezhetnek tanulmányi programjuk során vendégoktatóktól, akik Csehországból, Spanyolországból, Lengyelországból, Finnországból, Lettországból, Észtországból, Lengyelországból, Hollandiából stb.
A modulokban az oktatók olyan külföldi oktatási intézmények oktatóival együtt dolgoznak, ahol hasonló képzési programokat valósítanak meg.
Tanulási folyamat
A hallgatók moduláris tanulmányi programban tanulnak, amely rugalmas tanulási környezetet biztosít, és elősegíti a hallgatói autonómiát.
A tanulóközpontú önálló tanulás olyan feladatokon és csoportos tevékenységeken alapul, amelyek a problémás és kritikus gondolkodást ösztönzik. Olyan oktatási környezetet hoznak létre, amely lehetővé teszi a hallgatók számára, hogy ellenőrizzék tanulmányi folyamataikat, reflektáljanak tevékenységeikre, és ösztönözzék a kreativitást és az innovációt. A program törekszik a hallgatók aktív részvételére a tanulmányi folyamatban. Az előadásokon mindig ösztönzik a tanár és a hallgató közötti megbeszéléseket, párbeszédeket.
A program eredménye
Miért érdemes nemzetközi üzletet tanulni?
A következő kompetenciákat fejlesztik:
- Meg fogja érteni a globális üzleti piacok és a fenntartható fejlődés alapelveit.
- Képes a közgazdasági és üzletvezetési elméletek, valamint a nemzetközi üzleti életet szabályozó jogi aktusok gyakorlati alkalmazására.
- Képes a nemzetközi üzleti környezet elemzésére, konkrét üzleti problémák megoldását célzó alkalmazott kutatások lefolytatására, valamint a nemzetközi vállalkozásfejlesztés lehetőségeinek tervezésére.
- Képes lesz elemezni és értékelni egy gazdasági társaság nemzetközi teljesítményének eredményeit.
- Képes lesz a nemzetközi kereskedelmi folyamatok tervezésére és szervezésére a vállalat erőforrásainak felelős gazdálkodásával.
- Képes lesz kiválasztani a megfelelő eszközöket az exportált termékek hozzáadott értékének megteremtéséhez a különböző külpiacokon.
- Képes e-business tervezésére és szervezésére/ képes lesz megtervezni a gazdasági társaság nemzetközi marketing teljesítményét különböző piacokon és elemezni a változó piaci trendeket/ képes lesz elemezni a nemzetközi élelmiszerpiacot és elkészíti az élelmiszer-ipari vállalkozás szervezési projektjét.
- Képes lesz bemutatni a tárgyalókészséget és a csapatmunka készségeit; kommunikálni és együttműködni multikulturális és többnyelvű üzleti környezetben.
- Képes lesz saját erkölcsi felelősségének érzékelésére, a vállalat küldetésnyilatkozatának megfelelően teljesíteni és megalapozott üzleti problémamegoldásokat nyújtani, képes lesz önállóságot és kreativitást tanúsítani vezetői döntések meghozatalával, üzleti innovációk megvalósításával és fejlesztésével.
- Képes saját karrierjét és szakmai fejlődését tervezni a megszerzett ismeretek és készségek alkalmazásával.
Képtár
Karrierlehetőségek
Gyakorlaton alapuló tanulmányok
A Nemzetközi Üzleti tanfolyamon nem csak elméletet tanulsz, hanem a gyakorlatban is alkalmazhatod a különböző vállalkozásokkal való együttműködésnek köszönhetően. A hallgatók különböző típusú cégeknél végzik gyakorlatukat: média; a kulturális és szociális szolgáltatásokat nyújtó központok vagy a gyártó cégek kommunikációs és információs osztályai.
A hallgatók szakmai gyakorlatukat a 4. vagy 6. félévben végzik. Felkérést kapnak, hogy a legnagyobb litván gazdasági társaságokban töltsenek gyakorlatot.
Jövőbeli karrier
A végzettek versenyképesek lesznek a nemzetközi munkaerőpiacon; rendelkezik az üzleti partnerekkel és ügyfelekkel való kommunikációhoz szükséges készségekkel és gyakorlati tapasztalattal; képesek lesznek saját vállalkozást alapítani és fejleszteni; felkészült lesz az export, ellátás, ügyfélszolgálat, marketing, projektmenedzsment, minőségügyi, e-kereskedelem, nemzetközi kapcsolatok és kommunikáció, termék- és nemzetközi üzletfejlesztési osztályokon való munkavégzésre.
Hozzáférés a további tanulmányokhoz
A végzettek kreditátviteli rendszerre jogosultak az első szintű egyetemi képzésre való belépéshez, választhatnak mesterképzést. A tanulmányok folytatása a litván és/vagy külföldi egyetemek turizmus és szabadidő, menedzsment és üzleti képzési programjaiban lehetséges.