Bachelor of Science in Water Management
HZ University of Applied Sciences
Kulcs információ
Válasszon helyet
Campus helye
Middelburg, Hollandia
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
3 - 4 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 2 314 / per year *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
* EU-hallgatók | 8500 € nem EU-s diákok
Bevezetés
A víz az egyik legfontosabb anyag a Földön. Elengedhetetlen sok olyan dologhoz, amire szükségünk van és élvezzük az életben: az étkezéshez, a közlekedéshez és a kikapcsolódáshoz, de ennek kezelése komoly kihívásokat is jelenthet. Világszerte a vízgazdálkodók aszályokkal, árvizekkel, tengerszint-emelkedéssel, túlhalászással, szennyezéssel, műanyaglevessel és számos egyéb kockázattal küzdenek, mind természeti környezetünk, mind társadalmunk számára. Vízügyi vezetőkre van szükségünk a jövőnk védelme érdekében!
A szakterület legújabb tudásával képzett
A vízgazdálkodási program során saját szakterületén fog fejlődni, miközben azokra a fő vízzel kapcsolatos problémákra összpontosít, amelyekkel ma szembesülünk, és az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljainak megoldásai felé, mint például az édesvíz elérhetősége, a tiszta tengerek, az élelmiszertermelés, az egészséges ökoszisztémák, a biodiverzitás. és a part menti biztonság. A HZ intenzív munkakapcsolatot ápol a vízügyi ágazat szakembereivel. A tanulmányok első napjától kezdve a vállalatok vagy kutatóintézetek által biztosított gyakorlati feladatokon fog dolgozni. Ez hihetetlenül fontos, hiszen így alaposan felkészít a karrieredre. A szakterület legfrissebb ismereteivel tanulsz, és megtanulod, hogyan lehet hatékonyan ötvözni az elméletet és a gyakorlatot. Kezdettől fogva valós eseteken fog dolgozni, felfedezve érdeklődési körét és tehetségét. Az első félév után választhat a három tanulmányi pálya közül: Vízi ökotechnológia, Delta-gazdálkodás és Területi tervezés és tervezés.
Tanulmányok
Kezdettől fogva valós eseteken fog dolgozni, felfedezve érdeklődési körét és tehetségét. Az első félév után a következő három tanulmányi irány közül választhat:
Vízi ökotechnológia
Mélyrehatóan elemzi az édesvízzel és a sósvízzel kapcsolatos problémákat, és megoldási javaslatokat tesz ezek megoldására technikai és egyéb szempontból. Ön a víz mennyiségére és minőségére, a víz újrahasznosítására, a biológiára és a biológiai sokféleség helyreállítására összpontosít az ökoszisztéma-szolgáltatások javítása érdekében. Környezetkémiával dolgozol, és megtanulod, hogyan tisztítsd meg a vizet különböző célokra. Természetbarát megoldásokkal áll elő a hagyományos árvízvédelemhez, és megvizsgálja, hogyan alkalmazkodhatnak az emberek a változó éghajlati mintákhoz.
Delta Management
Delta-menedzserként Ön több tudományágat integrál, hogy víziót alakítson ki egy adott területen az éghajlati kihívásokról. Stratégiákat dolgoz ki egy folyó delta területének gazdasági, ökológiai, térbeli és társadalmi szempontjainak figyelembevételével. Az érdekelt felekkel együtt hatékony intézkedéseket dolgoz ki az éghajlatváltozás kezelésére. Elsajátíthatja a projekt- és folyamatmenedzsmentet, valamint a kultúrák közötti kommunikációs készségeket, hogy világszerte komplex, vízzel és éghajlatváltozással kapcsolatos projekteket irányítson.
Terület tervezés és tervezés
Az éghajlatváltozás nyomása alatt álló, gazdaságilag és társadalmilag dinamikus területek adaptív tervezésére és tervezésére összpontosít. Figyelemmel kíséri az éghajlatváltozás hatásait, és térbeli megoldásokat tervez arra vonatkozóan, hogy a városok és a vidéki területek hogyan tudnak megbirkózni a vízzel kapcsolatos kihívásokkal. Kreatívnak kell lennie a tervezésben és a tervezésben, hogy javítsa a helyi környezetet. Megtanulja, hogyan 2D-ben és 3D-ben vizualizálja és kommunikálja stratégiáit.
Karrierlehetőségek
Vízgazdálkodóként a készségek egyaránt értékesek az állami és a magánszektorban. Dolgozhat a kormány vagy a vízügyi hatóságok vagy kutatóintézetek, tanácsadó cégek, mérnöki vállalatok és iparágak minden szintjén.
Az Aquatic Ecotechnology segítségével vízügyi tanácsadóként, kutatósegédként, politikai tisztként, szakértőként vagy projektkoordinátorként dolgozhat. Ha tovább szakosodott a víztechnológiára, dolgozhat vízmérnökként, elemzőként vagy szennyvízkezelő mérnökként.
A Delta Management szakterületén segédkutatóként, tanácsadóként, segédterületi vezetőként, tervezőként vagy projektkoordinátorként dolgozhat.
A területi tervezés és tervezés szakterületével várostervező asszisztensként, stratégiai tanácsadóként és területi tervezési tanácsadóként dolgozhat. Dolgozhat olyan szervezeteknek, mint a GIZ, az Unesco, a kormány, a civil szervezetek és a tanácsadó cégek.
Képtár
Tanterv
Delta Management
Delta-menedzserként Ön több tudományágat integrál, hogy víziót alakítson ki egy adott területen az éghajlati kihívásokról.Stratégiákat dolgoz ki a folyó delta területének gazdasági, ökológiai, térbeli és társadalmi szempontjainak figyelembevételével.Az érdekelt felekkel együtt hatékony intézkedéseket dolgoz ki az éghajlatváltozás kezelésére.Elsajátíthatja a projekt- és folyamatmenedzsmentet, valamint a kultúrák közötti kommunikációs készségeket, hogy világszerte komplex, vízzel és éghajlatváltozással kapcsolatos projekteket irányítson.
1. év
Az első félévben kurzusokat tart az összes vízgazdálkodási hallgatóval olyan általános témákban, mint például az éghajlatváltozással és a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos vízügyi kihívások.Ezenkívül megismerkedhet a pályaspecifikus kurzusokkal, amelyek felkészítenek a pályaválasztásra az első félév után.A szakmai fejlődésen, a holland/angol nyelvtudásán és a kutatáson fog dolgozni.A második félévben elkezdi fejleszteni jövőképalkotási és projektmenedzsment-készségeit.Megismerheti a vízbiztonságról és az érintettek bevonásának módjáról.
2. év
Egy árvízveszélyes európai terület tervezésén dolgozhat.Egy európai önkormányzat felkéri Önt, hogy készítsen víziót a területére vonatkozóan, annak érdekében, hogy ellenállóbbá tegye az éghajlatváltozás hatásaival szemben.Ezáltal a társadalmi, gazdasági, politikai, jogi és kulturális szempontokat vizsgálja.Megtanulja, hogyan kell digitálisan feltérképezni egy területet, és hogyan kell grafikusan megtervezni projektjét.
Amerika az év második felében a központi fókuszpont, különösen a louisianai Mississippi-delta.Ez a delta terület Amerika egyik legnagyobb természeti területe, és természeti katasztrófák, például hurrikánok fenyegetik.Az éghajlatváltozás következtében megemelkedett a folyó vize, ami elkerülhetetlenül azt jelenti, hogy a terület egyre több része tűnik el a folyóban.Stratégiai tervet készít a terület egy részére, ahol vagy várost vagy természeti területet választ.Tervezése a terület biztonságának javítását szolgálja, miközben határozottan a természetre összpontosít.Figyelembe veszi a helyi és országos politikai, kulturális és társadalmi helyzetet.
3. év
Hat hónapos kiskorút követ a harmadik évben.Egy kiskorú elmélyíti vagy bővíti ismereteit és készségeit.A mellékszakot elvégezheti a HZ vízfolyási kutatócsoportjaival, egy másik HZ szakon, vagy választhat másik egyetemet akár Hollandiában, akár külföldön.Az év második felében itthon vagy külföldön gyakorlati gyakorlatot végez egy adott szakterületéhez tartozó szervezetnél.Kiválaszthatja, hol szeretné ezt a munkatapasztalatot elvégezni.Választhat például egy munkatapasztalat-elhelyezést Vietnamban, ahol megnézheti, hogy egy nagyváros különböző kerületei hogyan képesek kezelni az éghajlatváltozást, például a heves esőzések utáni vízelvezetést.Vagy dönthet úgy, hogy egy kikötői vállalatnál dolgozik, hogy a kikötői területet a jövőben ellenállóvá tegye.
4. év
Ázsia központi helyen áll az utolsó évben: Vietnam és a Mekong-delta.Az éghajlatváltozás következtében a Mekong-delta a világ egyik legveszélyeztetettebb delta-területe.Ha a tenger szintje 1 méterrel megemelkedik, ennek a területnek a 38%-a víz alatt lesz.Ennek következményei vannak az élelmiszertermelésre nézve.Ön és projektcsapata a delta egy részének térbeli tervezésén fog dolgozni.A tervezés hozzájárul ahhoz, hogy legyen elegendő édesvíz, élelem, partvédelem, elegendő hely a turizmushoz és a rekreációhoz.Ez lehetővé teszi, hogy hatékony lendületet adjon a helyi gazdaságnak.
Egy belga tengerparti terület menedzsereként Ön is a 4. évtől kezdi el az árvizek megelőzését, olyan természetes megoldásokat alkalmazva, mint a zöld töltések, az árvízálló építmények, valamint a vízből történő energiatermelés.Ezt más vízügyi szakok hallgatóival együtt csinálja.És végül egy kutatási projekttel zárja tanulmányait ebben a tanévben.Megnézheti például, hogy a nagy európai kikötők hogyan tudnak reagálni az éghajlatváltozás következményeire, vagy tanácsot adhatnak arra vonatkozóan, hogyan akadályozhatja meg a végrehajtó a kékalgák képződését.
Területi tervezés és tervezés
Az alkalmazkodó tervezésre és a gazdaságilag és társadalmilag dinamikus területek tervezésére összpontosít az éghajlatváltozás nyomása alatt.Figyelemmel kíséri az éghajlatváltozás hatásait, és térbeli megoldásokat tervez arra vonatkozóan, hogy a városok és a vidéki területek hogyan tudnak megbirkózni a vízzel kapcsolatos kihívásokkal.Kreatívnak kell lennie a tervezésben és a tervezésben, hogy javítsa a helyi környezetet.Megtanulja, hogyan 2D-ben és 3D-ben vizualizálja és kommunikálja stratégiáit.
1. év
Az első félévben kurzusokat tart az összes vízgazdálkodási hallgatóval olyan általános témákban, mint például az éghajlatváltozással és a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos vízügyi kihívások.Ezenkívül megismerkedhet a pályaspecifikus kurzusokkal, amelyek felkészítenek a pályaválasztásra az első félév után.A szakmai fejlődésen, a holland/angol nyelvtudásán és a kutatáson fog dolgozni.A második félévben elkezdi fejleszteni rajz- és tervezési készségeit.Megismerheti a tervezési irányelveket és szabályozásokat.
2. év
Alkalmazza tervezési és tervezési készségeit nemzetközi esetekben.Megismerheti a területrendezés és az olyan témák közötti kapcsolatot, mint a körforgásos gazdaság, a fenntartható turizmus, a mobilitás és az energia.Tervezés és tervezés különböző helyi kontextusokhoz.Lesz egy tájtervezési és vidéktervezési projekt is.Külföldi kirándulásokra és projekthétre indul.
3. év
A harmadik évben más országokba is mehetsz kisebb és/vagy szakmai gyakorlatra!Kiválaszthat egy mellékszakot a HZ-n, vagy egy másik hollandiai vagy másik ország egyetemén.A gyakorlatot pedig Hollandiában vagy más országban végezheti.
4. év
Alkalmazhatja képességeit, és olyan komplex projektet készíthet, amelyben olyan témák találkoznak, mint az alkalmazkodás, a mérséklés, a fenntarthatóság, az éghajlatváltozás, az infrastruktúra, a turizmus, az élelmiszeripar, az energia és az urbanizáció.Együtt fogsz dolgozni egy kihíváson más tanulmányi programok diákjaival egy valódi ügyféltől származó projekten.És meg fogja csinálni az érettségi kutatását.Ez megtehető Hollandiában vagy más országban.
Vízi ökotechnológia
Mélyrehatóan elemzi az édesvízzel és a sósvízzel kapcsolatos problémákat, és megoldási javaslatokat tesz ezek megoldására technikai és egyéb szempontból.Ön a víz mennyiségére és minőségére, a víz újrahasznosítására, a biológiára és a biológiai sokféleség helyreállítására összpontosít az ökoszisztéma-szolgáltatások javítása érdekében.Környezetkémiával dolgozol, és megtanulod, hogyan tisztítsd meg a vizet különböző célokra.Természetbarát megoldásokkal áll elő a hagyományos árvízvédelemhez, és megvizsgálja, hogyan alkalmazkodhatnak az emberek a változó éghajlati mintákhoz.
1. év
Az első évben mindent megtudhat egy delta terület különböző rétegeiről: az alaprétegről, a hálózati rétegről és a foglalkozási rétegről.Nyolc hetes időszakon keresztül kezeled az egyes rétegeket.Biológiával, ökológiával, földrajzzal, kémiával, gazdasággal és menedzsmenttel, valamint politikával foglalkozik.
- Alapréteg (föld és víz)
Fedezzen fel mindent arról, hogy mi él a vízben és a víz körül, és hogy a talaj változásai milyen hatással lehetnek a környezetre. - Hálózati réteg (utak, gátak, kikötők és városok)
Az ökológia központi szerepet játszik ebben a rétegben.Megtudhatja, hogy ökoszisztémánk hogyan befolyásolja társadalmunkat, és hogyan használhatja ki ennek előnyeit.Ide tartozik például a nap által generált energia, a partvonalat védő homok, de a kiforrasztás is.Vessen egy pillantást a határokon túlra: hogyan bánjon a különböző éghajlatokkal és kultúrákkal?Gondoljon azokra a tetőkre, amelyeken rizst lehet termeszteni, és amelyek egyidejűleg vizet is tisztíthatnak Ázsiában.Megtanulsz előre tekinteni is.A projektcsoportjával közösen feltérképez egy adott területet, és előrejelzi annak fejlődését a következő tizenöt évben. - Foglalkozási réteg (emberi tevékenység a területen)
E réteg alatt a tervezést nézzük: egy terület (újra)tervezése az emberek és az állatok lakókörnyezetének egyaránt.Ön a vízbiztonságra, valamint a társadalomra és a marketingre összpontosít.A természet és a víz a központi fókuszpont itt.Végül pedig mindent, amit egy projektben tanultál, kombinálsz, és ezt követően feltérképezed egy európai delta összes rétegét.
2. év
Környezetkémiával dolgozol: a kémia egy olyan ágával, amely a minket körülvevő világ kémiai vonatkozásaira összpontosít.Fontos: ez elsősorban az emberi tevékenység eredményeként a környezetbe került anyagokra vonatkozik.Például elemez egy tavat, amelyben kék-zöld algák nőnek.A halak elpusztulnak a kék-zöld algák következtében.A vízrendszer megszakad, és ezt követően büdössé és néha mérgezővé válhat.Ez az éghajlati és hőmérsékleti változások következtében egyre gyakoribb.Tudásait tovább tudja fejleszteni, ha korábbi tanulmányai során már tanult kémiát.
A második negyedévet azzal tölti, hogy megvizsgálja, hogyan alkalmazkodnak az emberek a környezet változásaihoz, például a megnövekedett csapadékmennyiség és a folyók vízszintjének emelkedése következtében.Gondoljon például Louisianára egy olyan területre, amelyet átlagosan háromévente egyszer sújt hurrikán.A lakóknak meg kell védeniük otthonaikat, ismerniük kell a kiürítési útvonalakat, és újra fel kell tudniuk építeni lakókörnyezetüket, amint visszaengedik őket saját lakókörnyezetükbe.
A természettel való építkezés lesz a központi fókuszpont a harmadik negyedévben.A hagyományos megoldások, például a beton árvízvédelmek gyakran kevésbé környezetbarátak.Az ökológiai megoldások ezért egyre fontosabbá válnak.Szárazon tartjuk a lábunkat, sokszor szebb a megoldás, és a természet a központi.Megtanulod kiszámolni, hogy ez a megoldás 100 év múlva is elég ellenálló lesz-e.Ez számítógépes modellek használatával történik.
Az utolsó negyedévben ismerkedhet meg a víztechnológiával: víztisztítással különböző alkalmazásokhoz emberek és állatok, ipar és természet számára.Hol szerezhet be elegendő édesvizet, és hogyan tudja megőrizni a víz minőségét?Megtanulja a szennyvíz eltávolítását és tisztítását.
3. év
Hat hónapos kiskorút követ a program harmadik évében.Egy kiskorú elmélyíti vagy bővíti ismereteit és készségeit.A mellékszakot elvégezheti a HZ vízfolyási kutatócsoportjaival, egy másik HZ szakon, vagy választhat másik egyetemet akár Hollandiában, akár külföldön.Az év második felében munkatapasztalat-gyakorlatot fog végezni egy adott területen működő szervezetnél.Kiválaszthatja, hol szeretné ezt a munkatapasztalatot elvégezni.Választhat például egy karibi elhelyezést egy korallterület helyreállítása érdekében, vagy Hollandiában a természet által biztosított energián és tápanyagon alapuló haltenyésztésen dolgozhat.
4. év
Követi a vízgyűjtő-gazdálkodási kurzust, amelynek során egy terepi tanulmányi héten egy folyót kutat egy nemzetközi delta területen.Feltérképezi a teljes területet, beleértve az ökoszisztémát, azonosítja a problémákat, és javaslatokat tesz a problémák megoldására.Dönthet úgy, hogy alaposabb pillantást vet a víztechnológiára vagy a természetes vízrendszerekre.Tovább egészíti ki programját olyan kurzusokkal, mint az akvakultúra, ahol például a tengeri halak, kagylók, szafír és más tengeri zöldségek termesztésével vagy a vízfolyás energiájával foglalkozik.
tanulmányai utolsó részét egy általad választott szervezetnél tölti diplomával Hollandiában vagy külföldön.Le is érettségizhet valamelyik kutatócsoportban.A negyedik év végén be kell nyújtania egy kutatási projektet, amely bizonyítja, hogy rendelkezik alapképzési szinttel.Ez a kutatás kiterjedhet például arra, hogy a városban milyen követelményeknek kell megfelelnie a víznek, hogy elkerülje a lakosság egészségét, vagy egy olyan módszer kidolgozására, amellyel egy természetvédelmi szervezet a víz értékelésére alkalmas, lehetővé téve a megfelelő halpolitika.
Belépők
Program tandíj
Ösztöndíjak és finanszírozás
Míg más országokban elterjedt, az ösztöndíjak, különösen a teljes ösztöndíjak, ritkák a holland oktatási rendszerben. Van azonban néhány ösztöndíjlehetőség a HZ-nél.
NL Ösztöndíj a bejövő hallgatók számára
Az NL-ösztöndíjat a holland Oktatási, Kulturális és Tudományos Minisztérium, valamint a holland kutatóegyetemek és alkalmazott tudományok egyetemei finanszírozzák. Az NL-ösztöndíj nem az EGT-ből származó, beutazó hallgatóknak szól, akik korábban nem tanultak Hollandiában, és diplomamobilitás keretében terveznek részt venni a HZ University of Applied Sciences . Az odaítélt ösztöndíj nem teljes körű ösztöndíj. Értéke 5000,00 €, és csak egy évre szól.
A kiosztás feltételei:
- A hallgató nem az Európai Gazdasági Térségből (EGT) származik. Az EEA az EU-országokból, valamint Izlandból, Liechtensteinből és Norvégiából áll.
- A hallgató korábban nem tanult Hollandiában.
- A hallgató IELTS értéke 6,5 (vagy magasabb) vagy azzal egyenértékű.
- A hallgató nappali tagozatos (négy vagy három éves) alapképzésre szeretne beiratkozni a HZ-n.
- A hallgató már (feltételesen) felvételt nyert a HZ Bachelor szakra az ösztöndíjpályázatában feltüntetett módon.
Hogyan lehet pályázni az NL ösztöndíjra
A hallgatók az ösztöndíjra az induló év május 1-je előtt e-mailben jelentkezhetnek a [email protected] címre. Ebben az e-mailben a hallgatónak meg kell jelölnie, hogy miért választotta az adott HZ Bachelor képzési programot. A hallgatónak el kell küldenie önéletrajzának másolatát is az e-mailhez. A pályázatokat az akadémia igazgatói által kinevezett kéttagú HZ Ösztöndíj Bizottság bírálja el. A HZ Ösztöndíjbizottság az ösztöndíjat a korábbi tanulmányi eredmények és a képzési program kiválasztásának motivációja alapján ítéli oda, a döntésről a május 1-jei jelentkezési határidőt követő 6 héten belül értesíti a jelentkezőket.
Mobilitási ösztöndíjak
Ha Ön HZ University of Applied Sciences hallgatója, és tanulmányai során Hollandián kívüli tanulmányozásra, kutatásra vagy szakmai gyakorlatra gondol, akkor pályázhat ösztöndíjra.
HZ Grant
A HZ HZ-támogatást kínál azoknak a hallgatóknak, akik az EU-n kívül tanulnak vagy fizetetlen gyakorlatot végeznek. Ha jól tudjuk, a HZ az egyetlen alkalmazott tudományi egyetem Hollandiában, amely támogatással támogatja hallgatóit.
NL ösztöndíj
Ez az ösztöndíj azoknak a nappali tagozatos HZ-hallgatóknak szól, akik az Európai Gazdasági Térségen (EGT) kívül szeretnének tanulni, kutatást végezni vagy szakmai gyakorlatot végezni. Az EGT az EU országaiból, valamint Izlandból, Liechtensteinből és Norvégiából áll. Az NL-ösztöndíj egy olyan ösztöndíj, amelyet a holland Kulturális és Tudományos Oktatási Minisztérium bocsát rendelkezésre a holland kutatóegyetemekkel és alkalmazott tudományok egyetemeivel együtt. Az ösztöndíj egyszeri 1250 € összegű, és a tanulmányi költségeihez való hozzájárulásként szolgál.
Erasmus + támogatás
Ha tanulmányai egy részét az EU-n belüli HZ partnerintézményben végzi, vagy az EU-n belüli gyakorlaton vesz részt, pályázhat erre a támogatásra. Az Erasmus+ egy olyan támogatás, amelyet az Európai Unió bocsátott rendelkezésre, hogy ösztönözze a tagállamaiból érkező hallgatókat arra, hogy tanulmányaik során külföldön szerezzenek tapasztalatokat; fejleszteni nyelvüket, megismerkedni más kultúrákkal stb. A támogatás egyúttal az utazási és szállásköltségek kompenzációját is szolgálja, amelyeket egy külföldi tanulmány/gyakorlat hoz magával. Nyilvánvaló, hogy az Erasmus+ támogatás nem fedezi a külföldön felmerülő összes költséget.
Amint Ön a HZ hallgatója, segítünk a támogatás igénylésében.