Képzőművészetek bachelor of Performing Arts

Általános információk

Olvass többet erről a programról az intézmény honlapján

Program leírás

Áttekintés

Ez a BFA-fok széles körű és holisztikus megközelítést kínál az előadóművészetek számára, amely nemcsak a részvételi szempontból (azaz előadóművészként) a teljesítményre összpontosít, hanem felkészíti a hallgatót a széles körű és izgalmas karrierlehetőségekre is. az előadóművészeti iparágban. Míg a teljesítmény továbbra is a program központi eleme, a diákok felkészültek a teljesítményt támogató és előkészítő munkák széles skálájára is, mint például az irányítás és a színpad, az írásos anyagok létrehozása a előadóművészet teljesítményéhez, gyártásához, kezeléséhez, marketingjéhez és finanszírozásához. A program élő színházi előadáson alapul (a diagnosztikai és fejlesztési célokra használt felvétel elemeivel), ugyanakkor a végzős hallgatók készek arra, hogy további tanulmányokat végezzenek az előadóművészet összes speciális szakterületén, valamint a közvetlen belépésre. szakmai karrier. Ennek oka, hogy a fokozat átadható készségek széles skáláját termeli, mint például a hatékony prezentációs technika, a hang és a test használatának kommunikációs eszközként való felhasználása, az írott szövegekkel kapcsolatos értelmezési és kompozíciós kompetencia, menedzsment, marketing és adománygyűjtő képességek és szervezeti készségek. Ezek nemcsak az előadóművészet számos pályafutásának összefüggésében alkalmazhatók, hanem a társadalmi, kulturális és üzleti hivatások széles körében is.

Tantárgyak ütemezése

A program struktúrája ötvözi a gyakorlati műhelyeket és az egyetemi tantermi modulokat. A teljes heti kapcsolatórák körülbelül kétharmada a teljesítmény gyakorlati szempontjaira szánt modulokból áll. A diákok oktatást kapnak az élő előadások emelkedő szintjeiről, beleértve a színészi, hangvezérlést, táncot és mozgást, irányt és termelést. A tanulók előrehaladása magában foglalja a portfólió anyagainak fejlesztését és felhalmozását, amely bizonyítja, hogy elérik a program szükséges tanulási eredményeit, és az egyéni értékelés alapjául szolgál. A heti kapcsolattartási órák fennmaradó harmada a klasszikus akadémiai oktatásra összpontosít, amely a gyakorlati képzés növekvő szintjeit támogatja és kontextusba foglalja, és olyan témákat tartalmaz, mint a színháztörténet, a teljesítményelmélet, a dráma és a politika, a kreatív írás, a menedzsment és a marketing.

A gyakorlati modulok egy forgó szerepmodellen alapulnak, amelyben az év folyamán mindegyik tanuló felváltva specializálódott mind a hat szerepre: vezető teljesítmény, támogató teljesítmény, irányítás, gyártás, írás és üzlet (menedzsment, marketing és pénzügy) ). A szerepek elkülönülése ellenére a diákoknak meg kell mutatniuk a tevékenységek integrációjának és kölcsönös függőségének megértését, és kölcsönös támogatást, bátorítást és segítséget kell nyújtaniuk minden tevékenységi területen és a csoport egészében. A program nagy hangsúlyt fektet az együttes etikai fejlődésére; az egyén kreatív impulzusainak és képességeinek fejlesztésével párhuzamosan a diploma arra törekszik, hogy a hallgatót tudatosítsa azzal, hogy a művészi gyakorlatban a kollektívákkal szembeni felelősség rendkívül fontos.

A program első évében a hallgatók bemutatják a cselekvés alapvető fogalmát, beleértve az akciót, a pihenést, a spontaneitást, a monológokat, a vetítést, a jelenlétet, a helyettesítést, a gesztust, a mozgást, a karakterelemzéseket, a hangot és a dikciót. Ezeket a technikai perspektívákat a Stanislavski rendszer és a Meisner technika tanulmányozásával fejlesztették ki. A tánc- és mozgásalapú készségek közé tartozik a kortárs táncstílusok széles körű bemutatása, valamint a kineztetikai, ritmikus, térbeli és testtudatosság fejlesztése; az oktatási perspektívák közé tartozik a Feldenkrais módszer, a Laban mozgáselemzése és a kontakt improvizáció. A rendezés és a gyártás osztályai gyakorlati elemzést adnak a tizenkilencedik század óta kialakult megközelítésekről, ideértve a realizmust, a naturalizmust, a szimbolizmust, az epikus, a brechtiai és a brechtiai utáni módszereket.

A második évben egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az első évben tapasztalt készségek alkalmazására és fejlesztésére, a kulcsfontosságú formák és a gyakorlati szakemberek kísérő elemzésével, ideértve a tervezés, az improvizáció, a bohócolás, a mime, a jellemzés és a csehov-technika; Antonin Artaud, Jerzy Grotowski és Peter Brook irányítási megközelítései; és a tánc- és mozgalmi kompetenciák folyamatos fejlesztése, beleértve a koreográfiát, az improvizációt, a testi koordináció és a mozgásszókincs fejlesztését, a javított kondicionálást a műszaki kapacitás támogatása érdekében, valamint a kortárs táncstílusok további feltárását. A második évben a diákok elkezdik megvizsgálni a játékszerzés gyakorlatát, kezdetben a kanonikus művek adaptációjával, de egyre inkább az eredeti műalkotások készítésével. A teljesítmény-készségek gyakorlati alkalmazásának a második évben való mozgását mindkét félévben az eseménykezelő modulok támogatják, amelyek esettanulmányként különböző előadóművészeti rendezvények tervezése, tervezése és futtatása az osztálycsoport által.

A program utolsó tanítási éve az előadóművészetek gyakorlatára összpontosít. Annak ellenére, hogy figyelembe vesszük a történelmi és a kortárs megközelítéseket, az elsődleges hangsúly a csoport belső erőforrásaiból való nagyrészt vagy teljesen eredeti előadások előállítására irányul a nyilvánosság számára. Míg az elmúlt két évben az osztály minden tagja gyakorolta a hat forgó szerepet, az utolsó évben a program tanárcsoportja a szerepeket az egyes diákok által az előző félévben azonosított egyéni képességek és folyamatok alapján rendeli. A mesterkurzus-előadásokat megalapozott színészek, táncosok és rendezők nyújtják, így az osztálynak lehetősége van közvetlenül részt venni az előadóművészet különböző aspektusaiban jelentős tapasztalattal rendelkező személyekkel. Ezeket az előadásokat olyan műhelyosztályokkal kombinálják, amelyek előkészítik a hallgatót az előadóművészeti iparágban való részvételre, ahol a gyakorlati szakemberek útmutatást nyújtanak olyan témákban, mint a curriculum vitae és a fejlövések előkészítése, az interjú és a meghallgatás előkészítése, valamint a halláskérések.

Tanulmányaik során a résztvevők részt vesznek számos didaktikus és szemléltető teljesítménygyakorlatban, amelyek minden tanév végén a bemutató előadásaihoz kapcsolódnak. A tanári személyzet útmutatást és tanácsot ad az előadások előkészítésében. Ugyanakkor az osztály végső soron felelős a teljesítmény minden aspektusáért, és az értékelés mind a kijelölt szerepek egyéni végrehajtásán, mind a csoport egészének teljesítményén alapul. Az előadóművészetben a karrierre való felkészültség és a felkészültség folyamata az 1200 órás szakmai gyakorlatban fejeződik be, amely a nyár folyamán a negyedik évben vagy fokozatosan fejeződik be, valamint a többi szünet. A szakmai gyakorlat alternatívájaként a programvezető jóváhagyásával a diákok vállalhatják a termelési és teljesítményprojektet, amelyben a csoport többi diákjával egy nagy teljesítményű projektet alakítanak ki, próbálkoznak és dokumentálnak egy portfólióban a program során. nyáron szállították.

A program az alábbi összetevőkből áll:

45 kredit minimum a színházi főművészektől, köztük

  • CW201 Bevezetés a kreatív írásba *
  • IB200 Bevezetés a menedzsmentbe *
  • PA203 Karakter létrehozása *
  • PA204 Tánc és mozgás 1 *
  • IB203 A marketing elvei *
  • PA208 hangjelzések *
  • PA209 Tánc és mozgás 2 *
  • PA251 A képernyő 1 megjelenése *
  • PA303 Az angol és az amerikai karakter a színpadon
  • PA307 Naturalizmus és realizmus a teljesítményben
  • PA321 Színházi vízi jármű 1
  • PA322 Színházi vízi jármű 2
  • PA405 Előadóművészeti projekt 1
  • PA403 Működés és hang 3
  • PA404 Tánc 3
  • PA405 Előadóművészeti projekt 1
  • PA409 Előadóművészeti projekt 2
  • PA425 szakmai gyakorlat (1200 óra / 30 kredit - negyedik vagy fokozatosan a három év során nyáron és egyéb szünetek alatt)
  • Vagy
  • PA427 Termelési és teljesítményprojekt (30 kredit)

* Általános oktatási modult jelöl

30 kredit minimális általános iskolai osztályok

  • A 200 szintű kreatív író és szabad művészeti osztályok mind általános iskolai képzésnek minősülnek, és az általános oktatás követelményei közé tartoznak.

45 kredit szabad választani

  • A fennmaradó osztályokat a szükséges 120 kredit eléréséhez szabadon választhatja meg a hallgató, azzal a feltétellel, hogy az előfeltételeket betartják.
  • A hallgató szabadon választható anyagként több mint 45 kreditet adhat elő az előadóművészeti főiskoláknak.
  • A hallgató szabadon választható válaszként több mint 30 kreditet választhat általános iskolai osztályokból.
  • Ha egy hallgató kiskorúat szeretne venni, akkor legalább 15 kreditet kell venni a kiskorúban, legalább 9 kreditet a felső osztályokban (300); ezek a kisebb hitelek a szabadon választható követelményből származnak.

Mintavételi ütemterv

1. év

  • Bevezetés az előadóművészetbe
  • A dráma története
  • Bevezetés az előadóművészeti menedzsmentbe
  • Működés és hang 1 (heti 9 óra)
  • Tánc 1 (heti 3 óra)
  • A marketing alapelvei
  • Dráma és politika
  • Irány és termelés 1 (heti 3 óra)
  • Működés és hang 1 (heti 6 óra)
  • Tánc 1 (heti 3 óra)
  • Két év végi bemutató előadás

2. év

  • Drámai írás 1
  • A teljesítmény elméleti perspektívái vagy a szexualitás ábrázolása
  • Rendezvényszervezés az előadóművészetek számára
  • Szabályozás és hang 2 (heti 9 óra)
  • Tánc 2 (heti 3 óra)
  • E-kereskedelem és internetes marketing az előadóművészetek számára
  • Irány és termelés 2 (heti 3 óra)
  • Szabályozás és hang 2 (heti 6 óra)
  • Tánc 2 (heti 3 óra)
  • Eseménytervezés és tapasztalat az előadóművészetek számára
  • Két év végi osztálybemutató előadás

3. év

  • Drámai írás 2
  • Teljesítmény a képernyőn
  • Master osztály előadások
  • 3-as (9 óra)
  • Tánc 3 (heti 3 óra)
  • Az előadóművészet üzlete
  • Irány és termelés 3 (heti 3 óra)
  • 3-as cselekvés és hang 3 (heti 6 óra)
  • Tánc 3 (heti 3 óra)
  • Előadóművészeti projekt
  • Négy köpenyes év végi bemutató előadás

PA425 Szakmai gyakorlat (1200 óra, negyedik év, vagy fokozatosan a három év folyamán, nyáron és egyéb szünetek alatt).

Tanfolyam követelmények

Belépési követelmények

  • A programnak évente egy bevitele van: szeptember.
  • A pályázóknak bizonyítékot kell adniuk a középiskolai (középiskolai) iskolai végzettségről, és a végső év tantárgyai közé tartozik az angol nyelv befejezése.
  • A leendő hallgatónak közvetlenül a felvételi hivatalhoz kell benyújtania a pályázatot az American College Dublin felvételi irodájához.
  • Azoknak a pályázóknak, akiknek az első nyelve nem angol, IELTS-pontja 6,5 (vagy azzal egyenértékű).
  • Egy interjú és meghallgatás szükséges a BFA-ba való belépéshez a zenei színházban. A meghallgatáshoz két beszélt monológot kell készítenie: egy klasszikus, egy modern; két kontrasztos zenei színházi dal, egy 1965 előtti; és vegyen részt egy tánc értékelésben. A hallgatóknak az American College Dublin felvételi irodájához kell fordulniuk az interjú és a meghallgatás folyamatáról.

Továbbképzési hallgatók

A Főiskola a továbbképzési főiskolák diákjait fogadja el minden kurzusához. A tanulóknak három különbséget kellett szereznie a program egy közös részében, amelyet tanulmányozni kívánnak. A tanulóknak teljes körű 5-ös vagy 6-os szintű díjat kell kapniuk, és ez a díj több éven keresztül megtörtént. A FETAC-képesítéssel rendelkező diákok hozzáférhetnek mind az American College Dublin mind az American College Delaware-hoz.

Érett diákalkalmazás

Az érett pályázók közvetlenül jelentkezhetnek a felvételi irodába. Egy interjú és meghallgatás szükséges a BFA-ba való belépéshez a zenei színházban. A meghallgatáshoz elő kell készítenie egy beszélt monológot, egy capella énekes darabot, és egy táncművet (ha szeretné, hogy a táncra támaszkodjon, kérjük, hozzon egy CD-t). Minden darabnak legfeljebb két percnek kell lennie. Az interjút és a meghallgatás folyamatát illetően az érett pályázóknak kapcsolatba kell lépniük az American College Dublin felvételi irodájával.

Egyéb EU-alkalmazások

Minden tanulónak, aki egy EU-tagállamban vizsgát tett, várhatóan az utolsó évben elkészült angolul. Az egyetlen kivétel a diákok, akik befejezték az A-szinteket. Ezeknek a tanulóknak matematikát és angol nyelvet kellett szereznie az O-szintjükért.

A tengerentúli diákok számára a Skype meghallgatásai rendezhetők. További információ a Felvételi menüben vagy a Felvételi Irodában elérhető.

Karrier készségek

A hallgatók a hallgatói hallgatói által a választott tantárgy teljes időtartama alatt kapható tudományos ismeretekkel párhuzamosan megszerzik és továbbfejleszthetik karrierjüket. Ezeket a készségeket és a lehetséges pályafutásokat az alábbiakban adjuk meg, hogy jól áttekinthető képet kapjanak arról, hogy mit kell kínálniuk.

Ezek a készségek a következők:

  • közlés
  • Írói képességek
  • kreativitás
  • Hatékony bemutató technikák
  • Menedzsment, marketing és adománygyűjtő képességek
  • Tolmácsolási és összetételi kompetencia írott szövegekkel
  • Szervezőkészség
  • Kutatási készségek
  • Idő beosztás

Az előadóművészet BFA-ját úgy tervezték, hogy felkészítse a hallgatókat számos jövőbeli pályára:

  • Színház
  • Művészeti és rendezvényszervezés
  • Helyi és közösségi műsorszórás
  • Tanítás
  • Kutatás
  • Kulturális és üzleti hivatások

A program arra is szolgál, hogy a diákok felkészüljenek a különböző posztgraduális programokban való részvételre, mint például az MFA a kreatív írásban és az MB a nemzetközi üzletben.

Utoljára frissítve márc. 2020

Az iskoláról

American College Dublin, a constituent college of Irish American University, is accredited by the Middle States Commission on Higher Education and is licensed as an institution of higher education in ... Tovább

American College Dublin, a constituent college of Irish American University, is accredited by the Middle States Commission on Higher Education and is licensed as an institution of higher education in the Republic of Ireland and the State of Delaware. Located on Merrion Square, in the heart of Ireland’s capital city, American College Dublin offers an outstanding post-secondary education at the bachelor’s and master’s levels in liberal arts, performing arts, creative writing, international business, accounting and finance, hospitality management and event management. Kevesebb