Bachelor in Informatika és menedzsment a digitális üzleti életben
Free University of Bozen-Bolzano
Kulcs információ
Campus helye
Bolzano, Olaszország
Nyelvek
Angol, Német, Olasz
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
3 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 1 350 / per year
Jelentkezési határidő
07 May 2024
Legkorábbi kezdési dátum
Sep 2024
Bevezetés
Az Olaszországban egyedülálló formában indított tanfolyam célja, hogy olyan szakembereket képezzen, akik az információs és kommunikációs technológiák (IKT) és az üzleti tevékenység más területeinek kapcsolódási pontjait érintően látnak el feladatokat. A hallgatók elsajátítják a gazdasági kérdések mellett az informatikai problémák megoldásához szükséges készségeket.
A hallgatók elsajátítják a számítógépes problémák megértéséhez és kezeléséhez, valamint az üzleti tevékenységek sikeres végrehajtásához szükséges eszközöket. Specializálódhatnak a digitális üzleti életre, ha 18 kreditet választanak a Digitális pénzügyek és pénzügyi piacok vagy a Digitális marketing és reklám tárgyak közül: mindkét tárgy olyan interdiszciplináris területeket tükröz, amelyek egyre nagyobb jelentőséggel bírnak, és biztosítják a diploma jövőbeli életképességét.
Belépők
Tanterv
A kurzus első fele a matematika és a statisztika formális alapjaiból, valamint az informatika alapszakaiból áll, a fő témák az adatbázisok, a programozás, valamint a rendszerbiztonság és modellezés, valamint az üzleti adminisztráció és a közgazdaságtan bevezető kurzusai.
A program második felében olyan kurzusok kerülnek oktatásra, amelyek a számítástechnika és az üzleti élet kapcsolatának megértéséhez szükségesek. Olyan kurzusokat kínálnak, mint a vállalatmodellezés, az ERP-rendszerek, a szoftverrendszerek tervezése és kezelése, vagy az adatbányászat és a döntéstámogató rendszerek.
Tanulmányi terv – Digitális pénzügyek és pénzügyi piacok szakirány
1. év
- Bevezetés a lineáris algebrába és a diszkrét matematikába
- A digitális piacok gazdaságtana
- Bevezetés az elemzési és optimalizálási technikákba
- Web és internetes tervezés
- Bevezetés a programozásba
- A döntéshozatal elszámolása
- Modellezés és adatbázisok
- 1. modul: Adat- és folyamatmodellezés
- Üzleti informatika
- 2. modul: Bevezetés az üzleti informatikai adatbázisokba
- Alkalmazástervezés üzleti informatika számára
2. év
- 1. modul: Stratégiai menedzsment és digitális üzlet
- 2. modul: Változáskezelés
- Adatstruktúrák és algoritmusok
- Angol informatika és digitális üzlet
- IT menedzsment és ERP rendszerek
- 1. modul: IT menedzsment és vállalati modellezés
- 2. modul: ERP rendszerek és IT szolgáltatásmenedzsment
- Digitális pénzügyek és pénzügyi piacok
- 1. modul: Pénzügyi alapelvek a CS-hez
- 2. modul: Pénzügyi piacok
- Valószínűségszámítás és statisztika
- Mobil rendszerek tervezése
- Rendszerbiztonság és hálózatok kezelése
3. év
- HCI for Business
- Digitális pénzügyekre és pénzügyi piacokra szakosodás (az alábbiak egyike)
- Pénzügyi kereskedés és algoritmusok
- Haladó közgazdaságtan a digitális üzlethez
- Szabad választás
- olasz/német az informatika és a digitális üzlet számára
- Adatbányászat és döntéshozatal
- 1. modul: Bevezetés az adatbányászatba
- 2. modul: Adatvezérelt döntéshozatal
- gyakorlat
- Üzleti informatika és információs rendszerek szeminárium
- Szoftver Projektmenedzsment
- Tézis
Tanulmányi terv - Digitális marketing és reklám szakirány
1. év
- Bevezetés a lineáris algebrába és a diszkrét matematikába
- A digitális piacok gazdaságtana
- Alkalmazástervezés üzleti információkhoz
- Bevezetés a programozásba
- Bevezetés az elemzési és optimalizálási technikákba
- Web és internetes tervezés
- A döntéshozatal elszámolása
- Modellezés és adatbázisok
- 1. modul: Adat- és folyamatmodellezés üzleti informatikához
- 2. modul: Bevezetés a Vállalati informatikai adatbázisokhoz
2. év
- Bevezetés a digitális üzletbe, stratégiába és menedzsmentbe
- 1. modul: Stratégiai menedzsment és digitális üzlet
- 2. modul: Változáskezelés
- Valószínűségszámítás és statisztika
- IT menedzsment és ERP rendszerek
- 1. modul: IT menedzsment és vállalati modellezés
- 2. modul: ERP rendszerek és IT szolgáltatásmenedzsment
- Digitális marketing és reklám
- 1. modul: Bevezetés a digitális marketingbe és reklámozásba
- 2. modul: Fogyasztói magatartás elemzése
- Rendszerbiztonság és hálózatok kezelése
- Mobil rendszerek tervezése
- Adatstruktúrák és algoritmusok
- Angol informatika és digitális üzlet
3. év
- Adatbányászat és döntéshozatal
- 1. modul: Bevezetés az adatbányászatba
- 2. modul: Adatvezérelt döntéshozatal
- Üzleti informatika és információs rendszerek szeminárium
- Szoftver Projektmenedzsment
- HCI for Business
- Digitális marketing és reklám szakirány (az alábbiak egyike)
- Piackutatás és B2B digitális marketing
- Haladó közgazdaságtan a digitális üzlethez
- gyakorlat
- olasz/német az informatika és a digitális üzlet számára
- Szabad választás
- Tézis
Csereprogramok és szakmai gyakorlatok
Jelenleg csereprogramokat kínálunk egyetemekkel a világ minden tájáról, és az unibz egy nagy együttműködési hálózat része a munkaadókkal Olaszországban és külföldön, ahol elvégezheti szakmai gyakorlatát. A záródolgozat megírása során kötelező, legalább 200 órás, szakdolgozathoz kapcsolódó szakmai gyakorlaton kell részt vennie.
Program tandíj
Karrierlehetőségek
A diplomások nemcsak szoftvercégeknél dolgoznak, hanem sok más olyan szektorban is, ahol az informatika ma már központi szerepet tölt be: a közigazgatásban, informatikai tanácsadó cégeknél, bankoknál és pénzügyi szolgáltatóknál, egészen az internet számtalan új szolgáltatójáig. . A munkalehetőségek spektruma igen széles, az operatív szoftvermegoldások menedzsmentjétől és fejlesztésétől, a komplex informatikai infrastruktúra adminisztrációján át az informatikai üzletágvezetőkig és tanácsadókig terjed.
Jól felkészült és készen áll a munkaerőpiacra. Az AlmaLaurea honlapján a végzettek elégedettségére és foglalkoztathatóságára vonatkozó statisztikai adatok tekinthetők meg.