Bachelor in Transportation Design
IAAD Istituto D'Arte Applicata e Design
Kulcs információ
Campus helye
Turin, Olaszország
Nyelvek
Angol, Olasz
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
3 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 8 300 *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Oct 2024
* beiratkozási díj: 1200 euró / tandíj: 7400 euró
Bevezetés
IAAD tanulnak Torinóban: IAAD Transportation Design Department
IAAD „Autókarosszéria -építészet” tanszéke először Olaszországban nyílt meg Torinóban 1978 -ban. 2008 óta a „Közlekedési tervezés” tanszék Andrea Pininfarina emlékére jogosult. 2016 óta Giorgetto Giugiaro elnök és Maestro.
A szállítástervezés szakterülete a fő közlekedési eszközök tanulmányozásával foglalkozik, a mobilitási rendszerekre és a környezeti fenntarthatóságra összpontosítva.
A jármű tervezése nem csak egy bemutató autó születését jelenti. A tanfolyam célja a tudatos tervezők képzése, közvetítve számukra a hivatkozó piac és az azt megtestesítő társadalom megismerésének fontosságát: a mai tervezés során figyelembe kell venni a technológiai, társadalmi, marketing igényeket, a költségvetési korlátokat és a környezeti fenntarthatóságot.
A tervezés arra irányul, hogy az emberek továbbra is képesek legyenek az egyik helyről a másikra hatékonyan mozogni, szórakozni, de a lehető legnagyobb mértékben korlátozni a környezeti és gazdasági hatásokat.
A közlekedéstervezési tananyag olyan tudományágakat biztosít, mint a történelem és a tervezés kritikája, hogy fokozatosan áttérhessen a specifikusabb témákra, mint például az észlelés elmélete, a Gestalt -pszichológia, az alapvető tervezés, az anyagok tudománya és technológiája, az ábrázolás technikái, a termékrendszer, autótervezés, motorkerékpár- és robogótervezés, stb. És természetesen a szabadkézi rajzoló szoftver és a tervezéshez szükséges segédanyagok, például a Photoshop, az Alias és a Rhino.
Torino és autótervezés
Torino az autótervezés vitathatatlan világfővárosa és a nemzetközi autóipar egyik kiválósági központja: a Fiat, a Lancia, az Alfa Romeo és a Ferrari nagy olasz gyártása, a Giugiaro és a Pininfarina, a Bertone tervezése, a Centro autóipari innovációja A Ricerche Fiat, a DEA, a Comau és a Rambaudi robottechnológiája, az Oxygen (elektromos alternatív mobilitás) innovációja, nem beszélve arról a hatalmas műholdtevékenységről, amely nemcsak a Fiat, hanem Európa és a világ összes nagy autógyártóját is szolgálja. Ennek megerősítésére ma is a kínai tervező cégek választják Torinót európai székhelyként.
Ennek a fontos ellátási láncnak köszönhetően az IAAD Transportation tervezési részlegét számos fontos állami és magán partnercég kíséri, amelyek hozzájárulnak a kutatási projektek aktiválásához, speciális előadásokhoz, műhelyekhez és szemináriumokhoz, vállalati látogatásokhoz, oktatási tevékenységekhez és szakmai gyakorlatokhoz.
IAAD számos partnerkapcsolattal rendelkezik olyan nemzetközi vállalatokkal is, mint a Renault, a Yamaha, a Ducati, a Volkswagen, a Piaggio, a Honda, a Mercedes, stb.
- Osztály elnöke: Giorgetto Giugiaro
- Stratégiai igazgató: Chris Bangle
- A hároméves tanfolyam koordinátora: Bocsi Attila
Menetrend
A tanévnyitó októberben várható, a szokásos ünnepséggel.
A rendes órák 1 hét múlva kezdődnek, az időbeosztás szerint, és hétfőtől péntekig tartanak, míg a szombati tevékenységek időnként beilleszthetők. Minden rendkívüli előadást és szemináriumot kellő időben értesítenek.
A leckék általában követi a hirdetőtáblán közzétett ütemtervet minden félév elején.
Jó ötlet, hogy ellenőrizze a hirdetőtáblán feltüntetett napi ütemterveket, hogy ellenőrizze az esetleges változtatásokat és az osztálytermet, ahol tanulságokat tartanak.
Tanévnyitó
- 2. és 3. év: október
- 1. év: október
I. szemeszter
- 2. és 3. év: október / január
- 1. év: október / január
Design Workshop - csak a 2. és a 3. év
- február
II szemeszter
- Február / május
Tanulmányok és tézisek:
- Rendes ülés: február
- II rendes ülésszak: június (1. és 2. év)
- II rendes ülésszak: június (3. év)
- Rendkívüli ülésszak: június
- II. Rendkívüli ülésszak: szeptember
- Szakdolgozat rendes ülésszak: június / július
Hetedik hétköznapi leckék:
- Február (1. év)
- Január / február (2. és 3. év)
- június
Ezekben a hetekben a diákoknak biztosítaniuk kell a további órákon vagy fogóórákon való részvétel lehetőségét. Az ütemterv változhat, amelyet megfelelően közölnek.
vizsgák
A hallgatókat csak akkor veszik fel a vizsgafolyamatokra (tanévenként kettőt), ha naprakészek a kifizetésekkel, nem haladják meg a szükséges minimális részvételt, és - ha vannak - sikeresen teljesítették az egyes tantárgyak félidős ellenőrzését.
Ha a rendes ülésen egy vagy több vizsga sikertelen, a hallgatók hozzáférhetnek a rendkívüli vizsga (2 évente).
A vizsgaidőszakok elérésére vonatkozó eljárásokat az Intézményi Szabályzat tartalmazza, amelyet évente adnak meg a hallgatóknak, és elérhető a Didaktikai Irodában.
Tanulmányok és tézisek:
|
|
Tézis
A képzés harmadik évének végén a képesítés megszerzéséhez az IAAD hallgatóinak két tézist kell benyújtaniuk: egy osztálydolgozatot és egy egyéni szakdolgozatot a személyes portfólión kívül.
Az osztályonként eltérő osztálydolgozat, amelyet munkacsoportokban kell végrehajtani, az Intézet által meghatározott projekt megvalósítása, összhangban a tananyag különböző kérdéseivel.
Az osztálydolgozatot a tanszékkoordinátor és a 3. éves professzorok felügyelete alatt tartják, külső beavatkozások - partnercégek és referenseik - támogatásával.
Az egyéni dolgozat egy egyéni projektből áll, amelyet a hallgató teljes autonómiában hajt végre, azonosítva egy témát, egy partnert a referenciájával (külső mentor) és egy felügyelőt a kar IAAD (akadémiai mentor).
Az értekezés rendes ülésszakát minden év júliusában tervezik.
Tanterv
Menetrend
Tézis
Képtár
A program eredménye
A kurzus végén a hallgatók a MUR (Oktatási, Egyetemi és Kutatási Minisztérium) által elismert első szintű tudományos oklevéllel rendelkeznek, amely megfelel a tervezési alapképzésnek (DIPL02) – közlekedéstervezés
Ösztöndíjak és finanszírozás
Karrierlehetőségek
Ez a program felkészíti a hallgatókat arra, hogy felelős pozíciókban dolgozzanak az autóiparban, valamint stílus- és K+F központokban terméktervezési és fejlett tervezési projektek kidolgozására. Az autótervezés mellett a járműtervezés számos más területén is sikeresen dolgoznak a végzettek, mint például a tömegközlekedés, a vasút, a motorkerékpár, a hajó, a jacht és a személyszállítás.