Bachelor a trendkutatásban és az életmód fogalomalkotásában
Fontys University of Applied Sciences
Kulcs információ
Campus helye
Tilburg, Hollandia
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
4 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 2 314 *
Jelentkezési határidő
15 Jun 2024
Legkorábbi kezdési dátum
Sep 2024
* EGT-hallgatók: 2.060 EUR Nem EGT-beli hallgatók: 7.500 €
Bevezetés
Ez a nemzetközi négyéves alapképzés egy átfogó, két és fél éves alapfázisból áll, amely során a diákok megtanulják az életstílus (egészségügy, élelmiszer, emberi mozgás, szabadidő, megjelenés, munka és élet) témáját. Mindegyik komponens magában foglalja a tevékenységi köréhez kapcsolódó gyakorlati feladatokat; egy trendjelentés vagy koncepció egy olyan vállalat számára, amely ezen a területen működik.
Az első naptól kezdődően a diákoknak feladatokat látnak el az életstílushoz tartozó vállalatok számára. Ők tanítják és képzik a szakmai előadók, akik a legtöbb idő az iparban dolgoznak. Az első év hallgatói Tilburgban vannak.
A második évtől kezdve meghívjuk a hallgatókat, hogy tanuljanak partnervárosainkban (és egyetemeinknél) New Yorkban, Szöulban, Londonban és Fokvárosban, hogy folytassák tanulmányaikat. Továbbá négy alapvető tevékenységet ismernek meg: trendkutatás, koncepciófejlesztés, koncepciók megvalósítása és tanácsadás a fogalmak megvalósításában.
Az utolsó fél és fél év legalább két életstílussal foglalkozó szakosodásra specializálódott.
Ezen kreatív vállalkozók alapvető tevékenységei a trendek elemzését, az életstílus-koncepciók kidolgozását, a termékek és szolgáltatások megvalósítását és tanácsadást biztosítanak ezek végrehajtására.
Diákjaink a következő kurzusokon vesz részt: trendkutatás, trendelemzés, általános kutatás, célcsoport-ismeretek, koncepciók létrehozása, kreatív gondolkodás, szolgáltatás tervezési gondolkodás, marketing és kommunikáció, vállalkozói készség, projektmenedzsment, üzleti modellezés, vizuális nyelv, tudományos pályaválasztási tanácsadás, 21 századi készségek, az angol és az Adobe Photoshop / InDesign / Illustrator.
Felvételi követelmények
Mint leendő bachelor hallgatója, a holland szabványoknak megfelelő középfokú végzettséggel kell rendelkeznie. Ahhoz, hogy a Fontys University of Applied Sciences beiratkozhassanak, a hallgatóknak felsőfokú végzettséggel kell rendelkezniük középfokú középiskolai diploma oklevéllel, jó eredménnyel. Ez azt jelenti, hogy:
- A holland hallgatók számára: vwo-, havo- vagy mbo-diploma
- A német diákok számára: Fachabitur vagy Abitur (Fachhochschulreife vagy Allgemeine Hochschulreife)
- Más nemzetiségű diákok esetében: középiskolai diploma / GCE vagy azzal egyenértékű, pl. A brit GCE A-szint vagy a GCSE A, B vagy C, nemzetközi érettségi, francia érettségi vagy amerikai felsőiskola (top stream vagy plusz egyéves főiskola)
Az oklevelén kívül kérjük, mellékeljen további tudományos képesítést, ha rendelkezésre áll (különösen a matematika és a gazdaság területén). Pl. További tanfolyamok, workshopok, projektek vagy versenyeken való részvétel.
Nyelvi követelmények
Az angolul tanított programok esetében az alábbi minimális angol nyelvtudás szükséges:
- IELTS 6.0
- TOEFL 550-es papír
- TOEFL számítógép 213
- TOEFL internet 79/80
- TOEIC * 670
- Cambridge ESOL CAE-C
* csak akkor, ha a "Speaking and Writing" és a "Listening and Reading" egységek sikeresen eljutottak.
Az angol nyelvtudás szintjének mindig meg kell felelnie a választott Fontys program bejegyzés követelményeinek. A Fontys mindig fenntartja magának a jogot, hogy nyelvtudás-tesztet kérjen a pályázók összes kategóriájához.
Karrier kilátások
Az életmód fogalmának fejlesztői elemzik a trendeket és piacképes életmód-koncepciókat dolgoznak ki, amelyek javítják az életminőséget. Olyan részlegekre kerülnek, mint a marketing, az innováció, a kutatás és fejlesztés, vagy a vállalatokon és szervezeteken belüli új törekvések.
A diákok felvétele vállalatok nemzetközileg működő életmód iparágak, például IKEA, Unilever, Rituals, HEMA, Philips vagy Weleda. Egyre több ügynökség is növekszik, akik a tendenciákkal és a fogyasztói igényekkel kapcsolatos ismereteket használják koncepciójuk kialakítása érdekében ügyfeleik számára. Az életstílus-koncepció-fejlesztők az önfoglalkoztatást kreatív vállalkozóként is választhatják.
Belépők
Tanterv
1. év
A Trend Research & Concept Creation in Lifestyle első évében a heti óraszám a következőképpen oszlik meg:
- 35% elmélet
- 25% önálló tanulás
- 40% gyakorlat
Minden tanulmányi negyedévben részt vesz egy projektben, és ennek eredményeként egy professzionális termék kialakításán dolgozik. A termék létrehozásához tudást kell gyűjtenie edzők irányítása alatt. Ezt követően egy értékelés során bizonyítja, hogy Ön a kívánt szinten kompetens. Ezzel azonnal megismerkedhetsz azzal a két fő szakmával, amelyet trendkutatónak és koncepciófejlesztőnek képeznek ki.
2. év
A tanulmányi program második éve is négy negyedévből épül fel. Az első két negyedévben (1. félév) egyéni projekten fog dolgozni. Az utolsó két negyedévet (2. félév) egy csoportos projektnek szenteljük. Ezenkívül minden negyedévben különböző alapvető feladatokon fog dolgozni a különböző szektorokon belül. Minden félév egy értékeléssel zárul, amelyben bizonyítja kompetenciáját a kívánt szinten. A második év az ágazati ismeretek elmélyítéséről, valamint a koncepciófejlesztő és trendkutató szakmai szerepköréről szól.
Nemzetközi tapasztalat
Nemzetközi tapasztalatokra tehet szert, ha nemzetközi megbízatásokon dolgozik és tanulmányúton vesz részt. Valós megbízáson fog dolgozni egy adott iparágban működő vállalat számára.
Az Ötletgyár
A második év utolsó negyedében diáktársaiddal együtt "létrehoznak" egy Életmód Társaságot. Elemezni fogja a trendeket és megtervezi a koncepciót: megalakítja, teszteli és bevezeti a piacra. Minden Életmód Vállalat bemutatja koncepcióját az Ötletgyárban. Erre a rendezvényre a leendő munkaadókat is meghívják.
3. év
A harmadik évben egy kiskorút követ, és elvégzi a gyakorlatot. A szakmai gyakorlat fontos része a tanulmányaidnak, hiszen így a gyakorlatban is átültetheted az első két évben tanultakat. Gyakorlati tapasztalatot szerezhet koncepciófejlesztőként.
Kiválaszthatja, hogy melyik kiskorút szeretné követni. Válasszon mellékszakot Fontys University of Applied Sciences érdekes kínálatából, vagy vegyen részt tanfolyamokon egy másik egyetemen. Mindig is külföldön akart tanulni? A minor kiváló lehetőség arra, hogy tanulmányaiból 6 hónapot külföldön töltsön 45 nemzetközi partneregyetemünk egyikén.
Egy külföldi szakmai gyakorlat vagy kisebb érték hozzáadott értéket jelent, kihívást jelent, és szórakoztató nemzetközi tapasztalatot kínál.
4. év
A kurzus utolsó évében szakirányt kell választania. Két szektor közül választhat (azaz megjelenés, életvitel, étkezés, emberi mozgás, egészség, szabadidő és munka), amelyben tovább szeretné fejleszteni képességeit. Ezenkívül a szakosodási modulok széles skálájából választhat, és tovább specializálódhat a trendkutatás és koncepcióalkotás alapvető feladataira.
Bachelor szakdolgozat
Elkezd dolgozni az alapdolgozatán is. Itt alkalmazza azt a tudást, amelyet a specializációs modulokban szerzett koncepció kialakításával. Szabadon választhatja meg, hogy melyik cégnél fog dolgozni a diplomamunka feladatán. Az érettségi kiállításon bemutatja a záró diplomamunkáját a leendő munkáltatóknak.
A program eredménye
Mit tanulsz?
Legyen koncepciófejlesztő és kutató, aki kreatív, vállalkozói és szociális készségeket tud használni értelmes életmód-koncepciók kidolgozásához és megvalósításához. Tanulja meg, hogyan elemezheti és értelmezheti a trendeket, és hogyan fordíthatja belátásait innovatív és jövőbiztos koncepciókká. Ez magában foglalja az elemzési betekintések megjelenítésének, koncepciótervek létrehozásának és a célcsoportokon való tesztelésének megtanulását.
- A program valódi gyakorlati feladatokat, lenyűgöző műhelyeket és személyes projekteket kínál.
- Sajátítsd el a következő készségeket: trendkutatás, koncepcióalkotás és megvalósítás, tanácsadás és reflektálás.
- Az Ön szakterülete: koncepciófejlesztés, kreatív gondolkodás, kreatív technikák, trendkutatás, jövőgondolkodás, életmódkutatás, tervezés, marketing, márkaépítés, szakmai kommunikáció, nyelvtudás, képalkotás, prezentációs technikák, konzultációs technikák, együttműködési és projektmenedzsment, antropológia, és az etika.
- Fedezze fel azokat az ágazatokat, amelyek hozzájárulnak az életminőség javításához, mint például az egészség, a szabadidő, a megjelenés, az élelmiszeripar, az emberi mozgás, az élet és a munka.
Ösztöndíjak és finanszírozás
Egyes Fontys tanulmányi programok Holland ösztöndíjat kínálnak diákjaiknak. Előfordulhat, hogy más, a Fontys által nem biztosított ösztöndíjakra is jogosult lehet.
Képtár
Karrierlehetőségek
Trend Research & Concept Creation in Lifestyle diplomások képesek lesznek professzionálisan dolgozni a trendek elemzése, valamint az életmód-koncepciók fejlesztése és marketingje területén. Tanulmányai befejezése után az alábbi pozíciókban dolgozhat:
- Koncepció fejlesztője
- Trend kutató
- K + F vezető
- Tervező gondolkodó
- Tervező