Bachelor Marketing menedzsment
Fontys University of Applied Sciences
Kulcs információ
Campus helye
Venlo, Hollandia
Nyelvek
Angol, Német
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
4 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 2 314 *
Jelentkezési határidő
15 Jun 2024
Legkorábbi kezdési dátum
Sep 2024
* EGT hallgatók: 2,168 euró Nem EGT-hallgatói: 8,150 euró
Bevezetés
A Marketing menedzsment egy széles, négyéves alapképzési program. Felkészíti Önt, hogy reagáljon az ügyfelek igényeire nemzetközi környezetben, olyan témák felajánlásával, mint a piackutatás, a marketingjog, a fogyasztói magatartás és az e-marketing. A Mini Company nevű projektben saját céget is alapít. Ebben a projektben különböző pozíciókban fog dolgozni egy valódi vállalatnál. A jó marketinges nagyszerű hálózatépítő. Ezért fogsz sok csoportos feladatot elvégezni a tanfolyam alatt. Végül a tulajdonságaidról szól, így a vizsgákon egyedileg tesztelik. Marketingmenedzsment hallgatóként fokozatosan átalakul marketingszakértővé, aki tapasztalattal rendelkezik a nemzetközi környezetben végzett munkában. A tanulmányi program két gyakorlatot tartalmaz, amelyeket Hollandiában vagy külföldön teljesíthet. További nemzetközi tapasztalatokat szerezhet campusunkon, ahol sok hallgatóval találkozik több mint 50 országból!
Tanulmányi edző
A személyes fejlődésünk kulcsfontosságú számunkra. Ezért minden diáknak van tanulmányi karrierje. Együtt tanulmányozza a tanulmányi eredményeket és az esetleges problémákat, függetlenül attól, hogy személyes vagy tanulmányi jellegűek-e. A szakmai gyakorlat és a diploma megszerzése során egy előadó irányítja Önt. Ő segíthet a feladata, a feladatai vagy az értekezés megírásával kapcsolatos kérdésekben.
Mi szándékosan úgy döntöttünk, hogy a kis előadások helyett kisebb osztályokon tanítanak minket, mert személyesen szeretnénk tudni. Előadónk és tanulmányi karrierjeink elsősorban a Fontys-ban töltött idő alatt a lehető legjobb időt szeretnék Önt támogatni.
gyakorlat
A harmadik és a negyedik tanévben gyakornoki állást végez. Ön maga is kiválaszthatja a vállalatot, de felsoroljuk azokat a cégeket is, amelyekkel dolgozunk. Gyakorlati lehet Hollandiában vagy külföldön. A választás rajtad múlik.
Mindkét szakmai gyakorlatnál megoldást talál a cégen belül. Megtapasztaljátok, milyen érzés a bachelor-szintű pozícióban dolgozni. Időközben felépíti szakmai hálózatát. Nem ritkán a szakmai gyakorlathoz vezet. Mindkét gyakornoki időszak alatt egy előadó támogatja Önt. Beállítja a tanulmányait a Fontys-ban egy bachelor-értekezéssel.
Számos olyan gyakornoki társaság működik, ahol marketingmenedzsment hallgatóink dolgoztak: Philips, Vodafone, BMW, Tesla, KPN, Océ-Canon, T-Mobile és még sokan mások. Ezek közül néhány a legismertebbek közül. Sok hallgató végzett gyakorlatot kis- és középvállalkozásokban.
Hogyan kell felkészülni?
A külföldi tanulmányok nagy lépés. Sok diák számára ez az első alkalom, hogy egyedül élnek. Hirtelen főznie kell magának, élelmiszert kell vásárolnia, bankszámlát kell nyitnia, stb. Emellett állandóan angolul kell beszélnie. Ezért elengedhetetlen, hogy jól felkészült legyen, amikor a Fontysnál indul. Minden hallgatónak legalább IELTS 6.0 vagy TOEFL 550 szintű angol nyelvtudással kell rendelkeznie, de az irodalom és az elmélet teljes megértéséhez tanácsolni kell angol nyelvtudását. Számos előkészítő tanfolyam létezik az angol nyelv emeléséhez.
A helyes tanulmányi mentalitás és motiváció mellett úgy véljük, hogy minden diák, aki a Fontys-ban indul, végzős lehet.
Szakmai szempontból
Napjainkban a vállalkozások nem tudnak túlélni erős marketing nélkül. Az ügyes és kreatív marketing kampányok révén a vállalatok kommunikálnak a célcsoportokkal. Mint sokoldalú marketingszakember, gyakorlatilag bármely cégnél dolgozhat.
A marketing területe nagyon széles, ami tükrözi a marketingesek különböző funkcióit. Művészeti vezető, közösségi média-menedzser, értékesítési vezető vagy piackutató, ezek mind példák a marketing területén végzett munkákra. Egy dolog biztos; marketing menedzsment szakon végzettként komoly alapokkal rendelkezik ahhoz, hogy bármely vállalatban marketingesként dolgozzon. Elemezheti a célcsoportokat, és megtanulta, hogyan kell marketing- és kommunikációs koncepciókat kidolgozni. Ön szakember a marketingtervek megírásában és a vállalatok elemzésében.
A két szakmai gyakorlattal, a saját Mini Company-ban szerzett tapasztalataival és a nemzetközi vállalkozásokkal kapcsolatos ismereteivel a világ minden táján értékes eszköznek számít.
Természetesen saját cégét is létrehozhatja, és vállalkozói tevékenységként kezdheti meg, mint vezérigazgató.
Felvételi követelmények
A leendő bachelor hallgatójaként Önnek rendelkeznie kell a középiskolai végzettséggel, amely megfelel a holland szabványoknak. A Fontys University of Applied Sciences beiratkozása esetén a hallgatóknak felsőfokú végzettséggel kell rendelkezniük középfokú középiskolai diploma oklevéllel, jó eredménnyel. Ez azt jelenti, hogy:
- A holland hallgatók számára: VWO-, HAVO- vagy MBO-diploma
- A német diákok számára: Fachabitur vagy Abitur (Fachhochschulreife vagy Allgemeine Hochschulreife)
- Más nemzetiségű diákok: középiskolai diploma / GCE vagy azzal egyenértékű, pl. A brit GCE A-szint vagy GCSE A, B vagy C, nemzetközi érettségi, francia érettségi vagy amerikai középiskola (top stream vagy plusz egyéves főiskola)
Az oklevelén kívül kérjük, mellékeljen további tudományos képesítést, ha rendelkezésre áll (különösen a matematika és a gazdaság területén). Pl. További tanfolyamok, workshopok, projektek, versenyeken való részvétel.
* Ez a program német nyelven is elérhető.
* A februári bevitel csak a német folyóra vonatkozik. Az angol adatfolyam csak szeptemberben indul. A német folyam szeptemberben és februárban is elindul.
Belépők
Tanterv
1. év
Az 1. évben elmerül a marketing folyamat és az online marketing alapjaiban. Kutatja a fogyasztói magatartást, és betekintést nyer a tudományos gazdasági kutatásba és az üzleti életbe. Ezen felül olyan releváns soft készségeket sajátít el és fejleszt, mint a kommunikáció, tárgyalás, csapatmunka, professzionalizmus és felelősségvállalás. Elkezd egy új nyelvet is tanulni.
2. év
A 2. évben elmélyítheti marketing ismereteit olyan tárgyakkal, mint a márkamenedzsment, a digitális marketing és a marketingkontrolling. Több projekten keresztül betekintést nyerhet a gyakorlatba. A 2. év fő projektje a StartUp Factory, amely magában foglalja a különböző tanulmányi programok diákjaival való együttműködést. Négy típusú projekt közül választhat, mint például az induló vállalkozás létrehozása vagy a valódi vállalatok problémáinak kreatív megoldásaival való munka. Minden StartUp Factory projekt lehetővé teszi, hogy dolgozzon a kreativitásán, és többet tudjon meg a különböző hátterű emberekkel való kommunikációról.
3. év
A 3. évfolyam első félévében szakmai gyakorlatot végez egy általa választott cégnél. Ez lehetővé teszi marketing készségeinek gyakorlását a jövőre nézve. Mélyítheti tudását a valós üzleti világban. A szakmai gyakorlatot az Ön által választott országban lehet elvégezni.
A 3. év második félévében egy-egy témával kapcsolatos ismereteit egy kisebb program követésével mélyíti el. Egy kisebb program lehetővé teszi az ismeretek elsajátítását az Ön által választott területen. Választhat, hogy ezt a mellékszakot a Fontysban, hollandiai partneregyetemeink egyikén, vagy a világ 125 partneregyetemének valamelyikén végezze.
4. év
A 4. évben egy nagy valós esetprojekten fog dolgozni egy meglévő céggel. Ezenkívül olyan mélyreható marketing modulokat kínálunk, mint a CRM és adatelemzés, az interkulturális üzleti kompetenciák, a nemzetközi kereskedelem és a marketing témák. Az utolsó félévben egy újabb szakmai gyakorlatot végez, és egy vállalaton belüli gyakorlati problémán dolgozik. Ennek a gyakorlati problémának a megoldásait közli a végtermékben: az érettségi jelentésben. Miután befejezte a tanulmányi program utolsó részét, megkapja a nemzetközileg elismert Bachelor of Science fokozatot.
Képtár
A program eredménye
Mit fogsz tanulni
- A márkák erejének megértése (pl. Apple, Netflix, Tesla & Co.)
- Marketing stratégiák kidolgozása
- Kulturális különbségek megértése a marketingben
- Marketingkampányok készítése (pl. közösségi média platformokon, mint az Instagram, a Snapchat és a TikTok)
- Vevői igények és fogyasztói magatartás kutatása (pl. saját fejlesztésű felmérésekkel)
- Saját digitális üzleti modellek kidolgozása
- Releváns soft készségek (magabiztos előadások, kreativitástechnikák stb.)
- Saját start-up cég alapítása
Ösztöndíjak és finanszírozás
Egyes Fontys tanulmányi programok Holland ösztöndíjat kínálnak diákjaiknak. Előfordulhat, hogy más, a Fontys által nem biztosított ösztöndíjakra is jogosult lehet.
Karrierlehetőségek
A mai üzleti környezetben a szervezetek nem tudnak túlélni erős marketing nélkül. Okos és kreatív marketingkampányokon keresztül a vállalatok kommunikálnak célcsoportjaikkal. Sokoldalú marketingszakemberként gyakorlatilag bármilyen cégnél dolgozhat. A marketing területe nagyon széles, ami a marketingesek különböző funkcióiban is megmutatkozik. Végzett diákjaink az alábbiak szerint dolgoznak:
- Fiókkezelő
- Kommunikációs tanácsadó
- Márkaigazgató
- Szaktanácsadó
- Kampánykezelő
- Fogyasztói magatartás marketinges
- Digital Marketer
- Termékmarketing
- Értékesítési marketingszakember
- Kereskedelmi marketinges
- Social Media Manager
- Értékesítési vezető
- Piackutató
- Vállalkozó