BA (Hons) ügyész
Norwich University of the Arts
Kulcs információ
Campus helye
Norwich, Egyesült Királyság
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
3 - 4 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
GBP 17 500 / per year *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Sep 2024
* nem brit hallgatók: 15 900 font | Egyesült Királyság diákjai: 9 250 font
Ösztöndíjak
Fedezze fel az ösztöndíj lehetőségeket tanulmányai finanszírozásának elősegítésére
Bevezetés
Áttekintés
A BA (Hons) színészi tanfolyamunk új lehetőséget kínál előadóművészként való fejlődésre és a film, a televízió vagy a rádió sikeres karrierjének megvalósítására.
A NUA film, mozgó kép, hang, animáció és vizuális effektusok megalapozott szakértelmére építve az új kurzus az élő és a rögzített képernyő- és hangteljesítményre összpontosít.
Szakmai fejlődés
Az előadó szakmai és technikai fejlődését szakértők támogatják, és stúdiókba és próbatermekbe férhetnek hozzá.
A kamera lesz a tanulás és tanítás fókuszpontja, amikor elsajátítja a teljesítmény technikáit, és visszajelzést kap, valamint áttekinti munkáját társaival és professzionális oktatóival.
Előadás, produkció és műsorszórás Norwichban
Segítünk az önpromócióhoz szükséges alapvető készségek fejlesztésében, miközben felépíti online jelenlétét, hogy bemutassa növekvő munkaportfólióját.
A megszerzett készségek és színjáték számos karrierlehetőséget nyit meg a színészi szakma és a szélesebb iparág területén, ahol a kommunikációs készségek iránti igény nagy.
Norwich város tökéletes hátteret biztosít a tanulmányainak, gazdag előadás-, produkciós és műsorszórási történetével - a regionális BBC és ITV csomópontokkal, hat színházzal és számos független produkciós társasággal.
Díjak és finanszírozás
A tanfolyam költségét az „Egyesült Királyság” vagy „Nemzetközi” státusz határozza meg, ezért fontos ellenőrizni a díj állapotát. Ha nem biztos benne, az UKCISA webhelye segít meghatározni, hogy jogosult-e fizetni az Egyesült Királyság díját (más néven „otthoni” díjat).
Az otthoni hallgatók tandíjkölcsönre jogosultak az Egyesült Királyság kormányától, vagyis nem kell előre fizetnie a díjakat. A tandíjkölcsönökről további részletek az alábbiakban találhatók. A külföldi hallgatók nem jogosultak az Egyesült Királyság kormányának tandíjkölcsönére.
2020/21 tandíj az új belépők számára
- Egyesült Királyság állampolgársága: Alapképzés (nappali tagozaton három és négyéves végzettség): 9 250 font
- Nemzetközi (nem Egyesült Királyság): Alapképzés (nappali tagozatos három- és négyéves diploma): 15 900 font
A díjak a tanfolyam minden évében ugyanazok maradnak.
Pénzügyi támogatás az Egyesült Királyság hallgatóinak
- Rendelkezésre állnak tandíjas kölcsönök és megélhetési költségekhez kapcsolódó kölcsönök, valamint vissza nem térítendő NUA támogatások, amelyek figyelembe veszik a családi jövedelmet.
Tandíj kölcsön a hallgatók számára
- Tandíjkölcsönök állnak rendelkezésre az Egyesült Királyság hallgatói számára.
- Elérhető a tandíj teljes költségének fedezésére
- Nem kell magadnak fizetnie a kurzusért
- Csak akkor kezdje el a visszafizetést, ha évente több mint 25 000 fontot keres
Tanulás és tanítás
A tanulási és tanítási módszerek között szerepelnek előadások, egyéni és csoportos oktatóanyagok, gyakorlatok és a munkával kapcsolatos tanulás.
A NUA hangsúlyt fektet a tanulásra és a felfedezésre a stúdióban és a műhelyben folytatott gyakorlaton, a kritikus gondolkodáson és az ötletekkel, folyamatokkal és anyagokkal való kísérletezéssel. Egyéb tanulások és tanítási módszerek: előadások, egyéni és csoportos oktatások, gyakorlatok és munkával kapcsolatos tanulás, valamint technikai demonstrációk, kiállítási gyakorlatok és a hallgatók munkájának egyéb bemutatása.
A hallgatók előrehaladását többféle módon értékelik. Minden kurzus világos információkat tartalmaz az értékeléshez szükséges munkáról és az értékelés során alkalmazott kritériumokról. A tanfolyamok jelentősen kihasználják a csoportkritikákat, amikor a hallgatók megbeszélés céljából bemutatják munkájukat. A tanfolyamok önértékelést és szakértői értékelést is használnak, hogy kiegészítsék a tutorok által végzett munkát. A hallgatók sokféle személyzettel érintkeznek, mindannyian elkötelezettek a tanulás támogatása iránt. Az akadémiai személyzet mellett ezek közé tartozik a műszaki műhelyek, a könyvtári és karrierszolgálat, valamint a hallgatói támogatás munkatársa.
Független tanulás
Az önálló tanulás kiegészíti a tanfolyamon kapott tanítást, és arra épül. A tanulás kulcsfontosságú szempontjai a kutatási készségek elsajátításával, az ötletek generálásával és fejlesztésével, valamint a független tanulással fejlődtek ki. A tanulási megállapodásokat a tanfolyamok használják a független tanulmányok támogatására és annak lehetővé tételére, hogy a hallgatók a kurzuson keresztül összpontosítsanak, irányítsanak és tárgyaljanak az egyéni Pathway .
Az egyetemi hallgatók szintjén egyre nagyobb hangsúlyt kap a független tanulás, miközben a hallgatók előmenetelük során haladnak előre. Ez lehetővé teszi számukra, hogy a lehető legjobban használják ki az egyetem erőforrásait az egyéni kreatív fejlődés támogatására. Az önálló tanulás alapulhat a projektekben vagy az alkalmazottak által felvázolt feladatokban, vagy saját kezdeményezésű lehet. Jelentős lehetőségek vannak a saját kezdeményezésű tanulmányokra mind a hallgatók, mind a posztgraduális hallgatók szintjén.
PAL rendszer
Minden egyetemi diplomamunka rendelkezik peer támogatási rendszerrel, amelyet Peer Assisted Learning vagy PAL néven ismertek. Ez azt jelenti, hogy az első évben a hallgatók készen állnak a képzett második évre, a hallgatók a tanfolyamukra, még az érkezésüktől az első év végéig. A PAL-k által nyújtott tanácsok és támogatás közvetlenül vonatkoznak az elsőéves hallgatókra, és azokat a második vagy a harmadik évben hallgatók nyújtják, akik maguk is hasonló tapasztalatokkal rendelkeztek. Az első évfolyam hallgatói számára nyújtott kiegészítő támogatási szint nagyon hatékonynak bizonyult a felsőoktatásba való áttérés megkönnyítésében.
Együttműködés
A NUA-ban a tanulás egyik legizgalmasabb szempontja a hallgatók lehetősége arra koncentrálni művészeti és tervezési tudományukra. Ugyanakkor értékes lehetőségek vannak arra is, hogy megtanuljanak az együttműködésből vagy egy csapat részeként való együttműködés tapasztalataiból más kurzusok hallgatóival. Az együttműködési projektek a tanfolyam jóváhagyott tartalmának részét képezhetik, az együttműködés eredményeit hivatalosan is ki lehet értékelni, vagy meg lehet tárgyalni egy tanulási megállapodás részeként. Az ilyen együttműködés legfőbb előnye, hogy tükrözi a kreatív iparágakban alkalmazott szakmai gyakorlat realitását, és ezáltal javítja a hallgatók megértését a munkájuk szakmai hátteréről.
Munkahelyi tanulás
Minden NUA tanfolyam lehetőséget kínál a hallgatók számára, hogy szakmai gyakorlatokat végezzenek szakmai fejlődésük és tudatosságuk megerősítése érdekében. A tanfolyamok által hangsúlyozott, a munkával kapcsolatos tanulás egyéb típusai a vendég előadások vagy műhelyek, amelyeket vendégművészek és tervezők vezetnek; „élő” projektek vagy jutalékok külső ügyfelek számára; gyakorló művészek és tervezők mentorálása, valamint a kreatív ágazatokban a szakmai gyakorlatot szimuláló projektek. Ezenkívül arra ösztönzik a hallgatókat, hogy vegyenek részt a művészek és tervezők regionális és országos versenyén, például a Starpack Csomagolási Díj és a Design & Art Direction Awards, gyakran jelentős sikert elérve.
A hallgatók önkéntes projekteket is vállalnak, például iskolákban, kórházakban és a szélesebb közösségben. Ez a tapasztalat különösen értékes azok számára, akik oktatási vagy közösségi munkát szeretnének folytatni. A NUA olyan mechanizmusokat dolgoz ki, amelyek révén az ilyen tevékenység fokozat megszerzéséhez akkreditálható. Az egyetem rendszeresen vesz tanácsot a kreatív és kulturális iparágaktól annak érdekében, hogy fenntartsa tanfolyamai valutáját, és hogy biztosítsa, hogy a tanulási tapasztalatok relevánsak legyenek a jövőbeli foglalkoztatás, a szabadúszó munka és a posztgraduális tanulmányok folytatása szempontjából.
Tanulási stratégia
A tanulás, az oktatás és az értékelés mindezen tulajdonságait az NUA Tanulási Stratégiája alátámasztja, amely meghatározza annak alapvető céljait és az NUA-ban a tanulás és az oktatás fejlesztésének módjait. Az oktatásban és a tanulás támogatásában részt vevő akadémiai és egyéb alkalmazottak rendszeresen azonosítják és megosztják a bevált gyakorlatokat a kollégákkal az egyetemen belül és országosan. A NUA minden évben elismeri az alkalmazottak hozzájárulását a kancellár oktatási kiválósági díjának.
A személyzet kis összegű támogatást igényelhet a tanulás és a tanítás új megközelítéseinek kidolgozására, valamint a kutatás és a kreatív gyakorlat alkalmazásának előmozdításához szükséges finanszírozásra, a tanítás megismerésére és frissítésére. Az egyetem elkötelezett egy olyan tanulási környezet iránt, amelyben a tanulás és oktatás hagyományos formáit kiegészíti az e-tanulás, és amelyet jelentősen javítanak a műhelyekben és a könyvtárban elérhető digitális források.
Tanterv
Szakmai fejlődés
Előadóként végzett szakmai és technikai fejlődését szakértő munkatársak támogatják, és hozzáférhet a stúdiókhoz és a próbaterekhez.
A kamera a tanulás és a tanítás fókuszpontja lesz, miközben elsajátítja az előadási technikákat, visszajelzést kap, és áttekinti munkáját társaival és professzionális oktatóival.
Tanulás és tanítás
A tanulási és tanítási módszerek közé tartoznak az előadások, az egyéni és csoportos oktatóprogramok, a gyakorlatok és a munkával kapcsolatos tanulás.
A NUA a tanulást és a felfedezést a stúdió- és műhelygyakorlaton, a kritikai reflexión és az ötletekkel, folyamatokkal és anyagokkal való kísérletezésen keresztül hangsúlyozza. Az egyéb tanulási és tanítási módszerek közé tartoznak az előadások, egyéni és csoportos oktatóprogramok, gyakorlatok és munkához kapcsolódó tanulás, valamint technikai bemutatók, kiállítási gyakorlatok és a hallgatók munkáinak egyéb bemutatása.
A tanulók előrehaladását többféleképpen értékelik. Minden kurzus világos tájékoztatást ad az értékeléshez szükséges munkáról és az értékelés során használt kritériumokról. A kurzusok jelentős mértékben alkalmazzák a csoportos kritikákat, ahol a hallgatók bemutatják munkájukat vitára. A kurzusok önértékelést és szakértői értékelést is alkalmaznak, hogy kiegészítsék az oktatók munkájának értékelését. A hallgatók sokféle munkatárssal kerülnek kapcsolatba, mindannyian elkötelezettek a tanulás támogatása mellett. Az oktatói személyzet mellett ide tartoznak a műszaki műhelyekben, a Könyvtári és Karrierszolgálatban, valamint a Hallgatói támogatásban dolgozók is.
Önálló tanulás
Az önálló tanulás kiegészíti a tanfolyamon kapott tanítást, és azokra épít. A kutatási készségek elsajátítása, az ötletek generálása és fejlesztése, valamint az önálló tanulás révén kialakult tanulás kulcsfontosságú szempontjai. A tanulási megállapodásokat a kurzusok arra használják, hogy támogassák az önálló tanulást, és lehetővé tegyék a hallgatók számára, hogy a kurzus során összpontosítsanak, irányítsák és megtárgyalják egyéni Pathway -jukat.
Az alapképzésben egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az önálló tanulásra, ahogy a hallgatók előrehaladnak a tanfolyamon. Ez lehetővé teszi számukra, hogy a lehető legjobban használják ki az Egyetem erőforrásait az egyéni kreatív fejlődés támogatására. Az önálló tanulás történhet a személyzet által meghatározott projekteken vagy feladatokon, de lehet saját kezdeményezésű is. Jelentős lehetőségek kínálkoznak az önálló tanulásra alap- és posztgraduális szinten egyaránt.
PAL séma
Minden alapképzési kurzus rendelkezik egy kortárs támogatási rendszerrel, amelyet Peer Assisted Learning vagy PAL néven ismerünk. Ez azt jelenti, hogy az első évfolyam hallgatói készen állnak a betanított második évfolyamra, a kurzusuk hallgatóira, az érkezés előtt az első év végéig. A PAL-ok által adott tanácsok és támogatások közvetlenül vonatkoznak az első éves hallgatókra, és azokat a második vagy harmadik évfolyamos hallgatók nyújtják, akik maguk is hasonló tapasztalatokat szereztek. Az elsőéves hallgatóknak nyújtott támogatás ezen extra rétege nagyon hatékonynak bizonyult a felsőoktatásba való átmenet zökkenőmentességében.
Együttműködés
A NUA tanulmányozásának egyik legizgalmasabb aspektusa az a lehetőség, hogy a hallgatók a művészeti és tervezési fegyelemmel foglalkozzanak. Ugyanakkor értékes lehetőségek is vannak arra, hogy tanuljanak a más kurzusok hallgatóival közösen vagy csapatban végzett munka tapasztalataiból. Az együttműködési projektek egy tanegység jóváhagyott tartalmának részét képezhetik, és az együttműködés eredményeit formálisan értékelik, vagy megtárgyalhatók egy tanulási megállapodás részeként. Az ilyen jellegű együttműködés legfőbb előnye, hogy tükrözi a kreatív iparágak szakmai gyakorlatának valóságát, és ezáltal javítja a hallgatók munkájuk szakmai kontextusának megértését.
Munkával kapcsolatos tanulás
A NUA valamennyi kurzusa lehetőséget kínál a hallgatóknak szakmai gyakorlati időszakokra, szakmai fejlődésük és tudatosságuk erősítése érdekében. A kurzusok által hangsúlyozott egyéb munkával kapcsolatos tanulási formák közé tartoznak a vendégelőadások vagy a vendégművészek és tervezők által vezetett workshopok; „élő” projektek vagy megbízások külső ügyfelek számára; gyakorló művészek és tervezők mentorálása, valamint a kreatív szektorokban végzett szakmai gyakorlatot szimuláló projektek. Emellett a diákokat arra ösztönzik, hogy vegyenek részt regionális és országos művészek és tervezők versenyein, mint például a Starpack Packaging Awards és a Design & Art Direction Awards, amelyek gyakran jelentős sikereket érnek el.
A diákok önkéntes projekteket is vállalnak, például iskolákban, kórházakban és a tágabb közösségben. Ez a tapasztalat különösen értékes azok számára, akik tanári vagy közösségi munkát szeretnének folytatni. A NUA olyan mechanizmusokat fejleszt ki, amelyekkel az ilyen tevékenység diplomához akkreditálható. Az egyetem rendszeresen tanácsot kér a kreatív és kulturális iparágaktól annak érdekében, hogy fenntartsa kurzusai árfolyamát, és biztosítsa, hogy a tanulási tapasztalat releváns legyen a jövőbeni foglalkoztatás, szabadúszó munka és a posztgraduális tanulmányokba való előrehaladás szempontjából.
Tanulási stratégia
A tanulás, tanítás és értékelés mindezen jellemzőit a NUA tanulási stratégiája támasztja alá, amely meghatározza annak fő céljait és a tanulás és tanítás fejlesztésének módjait a NUA-ban. Az oktatásban és a tanulás támogatásában részt vevő oktatói és egyéb munkatársak rendszeresen azonosítják és megosztják a jó gyakorlatokat az egyetemen belüli és országos kollégáikkal. A NUA minden évben elismeri a munkatársak hozzájárulását az Alkancellár Tanítási Kiválósági Díj révén.
A munkatársak kis összegű támogatásra pályázhatnak új tanulási és tanítási megközelítések kidolgozására, valamint kutatási és kreatív gyakorlatuk alkalmazásának elősegítésére, oktatásuk tájékoztatására és aktualizálására. Az Egyetem elkötelezett egy olyan tanulási környezet mellett, amelyben a hagyományos tanulási és tanítási formákat az e-learning egészíti ki, és amelyet jelentősen javítanak a Workshopokon és a Könyvtáron keresztül elérhető digitális források.
A program eredménye
Előadás, gyártás és sugárzás Norwichban
Segítünk fejleszteni az önreklámozáshoz szükséges létfontosságú készségeket, miközben fejleszti online jelenlétét, hogy bemutassa növekvő munkaportfólióját.
Az elsajátított készségek és színpadi mesterségek számos karrierlehetőséget nyitnak meg a színészi szakmán belül és a szélesebb iparágon belül, ahol a kommunikációs készségekre nagy az igény.
Norwich városa tökéletes hátteret biztosít a tanulmányaihoz az előadások, gyártás és műsorszórás gazdag történetével – regionális BBC és ITV központokkal, hat színházzal és számos független produkciós céggel.
Ösztöndíjak és finanszírozás
Az Iskoláról
Kérdések
Hasonló tanfolyamok
BA (Hons) Acting: Collaborative and Devised Theatre
- London, Egyesült Királyság
Bachelor of Arts in Live Performance
- Johannesburg, Dél-afrikai Köztársaság
- Cape Town, Dél-afrikai Köztársaság + 2 több
BA (Hons) színművészetből
- Twickenham, Egyesült Királyság