Ez a gyorsan változó tudományágon belüli program olyan utazásra viszi a jövő tervezőit, amely feltárja a megjelenést, az érzést és a viselkedést, hogy pozitív élményeket teremtsen a technológia segítségével.Az Interaction Design Bachelor program teljes mértékben angol nyelven folyik. Az Interaction Design azonban nem csupán az esztétikai választással foglalkozik.Ehelyett a felhasználók vágyainak, szükségleteinek, motivációinak, kontextusának, korlátainak, valamint szociális és pszichológiai tényezőknek a megértésén alapul, hogy olyan felhasználói élményt tervezzenek, amelyben a technológiának szerepe van.A rendszer viselkedésének megtervezése során az interakciótervező felelős azért, hogy a felhasználó elégedett legyen a termékkel vagy szolgáltatással. A tudományágban kialakult felismerésekhez igazodva a hangsúly már nem magán a digitális terméken vagy szolgáltatáson van, hanem a technológia által közvetített tapasztalatokon.Az esztétikai és formai szempontok döntőek minden digitális termék esetében, függetlenül attól, hogy az interfész digitális vagy fizikai. A CODE-nál új tanulási módot fogsz tapasztalni A tanulás leghatékonyabb módja nem a kiválasztott tények és kész tartalmak passzív befogadása, amelyeket a következő vizsgára reprodukál. A hagyományos tanterv helyett itt, a CODE-nál áthelyeztük a dolgokat, hogy mindig érdekes gyakorlati problémák alapján tanulhass.Az információra akkor emlékezünk a legjobban, ha a gyakorlati jelentés kontextusába ágyazzuk be.Itt jön képbe a kíváncsiság-vezérelt oktatás, a projekt- és kihívás-alapú tanulás, és ez a legjobb visszhangot kelt. A CODE-nál a professzorok szerepe más.A professzorok azért vannak, hogy megosszák tudásukat, érdekes kihívásokon kísérjék végig a csapatot, mentorálást biztosítsanak, és arra ösztönözzék, hogy törekedjen és alakítsa profilját.Kísérik tanulási útját a CODE-nál, miközben Ön meghatározza, milyen szoftvermérnök szeretne lenni a szakmai életében.Más hagyományos egyetemekkel ellentétben fontosnak tartjuk az interdiszciplináris megértést.A digitális termékfejlesztés mindhárom része (az interakciós tervezők, a termékmenedzserek és Önök, a szoftvermérnökök) a tanulmányok során keresztezik egymást, nem csak később a szakmai életben. Metszéspont más tanulmányi programokkal Az interdiszciplináris tanulási tapasztalat részeként az Interakciótervezés és a Termékmenedzsment részlegek által kínált számos modult a szoftvermérnöki alapképzésben is jóváírják. Tanulási alapelveink A CODE-ban a tanulás az orientációs szemeszterrel kezdődik, ahol minden első féléves hallgató megismerkedhet a CODE tanulási koncepciójával, a három tanulmányi programmal, valamint a Tudomány, Technológia és Társadalom programunkkal.Az alábbiakban áttekintést talál a CODE alapvető tanulási elveiről. A CODE-nál végzett tanulás a kíváncsiság által vezérelt A CODE azt akarja, hogy a tanulók kövessék saját érdekeiket és hajtsák végre.CODE támogatást, és vezesse őket benne.Ez reaktívabbá teszi a tanári szerepet, és arra a kérdésre összpontosul, hogyan lehet a legjobban támogatni és javítani a tanuló tanulási élményét. A CODE-ban való tanulás gyakorlatvezérelt A CODE nem az elmélettel kezdődik, hanem később alkalmazza.A hallgatók az első naptól kezdve gyakorlati problémákkal szembesülnek, amelyek kíváncsiságot és ambíciót váltanak ki – majd keresik a megoldáshoz szükséges elméletet. A CODE projektek köré szervezi a tanulást Ez teszi a tanulást gyakorlatorientálttá és kíváncsiságvezéreltté.A projektek az önrendelkezést és az önszerveződést nem csak egyénileg, hanem csoportszinten is hangsúlyozzák.A projektek révén a diákok az első naptól kezdve kapcsolatba kerülnek a valósággal. A tanulást kompetenciaszintekben mérik A tanulást nem osztályzatokban vagy részvételben mérik, hanem kompetenciaszintekben.A CODE azt figyeli és értékeli, hogy a tanulók valójában mire képesek a megszerzett készségek és kompetenciák tekintetében, nem pedig azt, hogy hol tanulnak vagy mennyi időt töltöttek tanulással. A CODE nem találja fel újra a kereket A CODE a meglévő első osztályú (online) tanulási erőforrásokat használja a szabványos tanítási tartalomhoz.Ez felszabadítja a tanítási időt és erőforrásokat az interaktív tanításra, az intenzív egyéni és csoportos mentorálásra, valamint a hallgatók tényleges szükségleteire és igényeire összpontosító workshopokra és előadásokra. A programok interdiszciplinárisak A CODE úgy véli, hogy a három tanulmányi program között nagy az átfedés, ezért arra ösztönzi a hallgatókat, hogy olyan tanulást végezzenek, amely a szakterületük kis magvánál többet fed le, és ismerje meg a többi tudományág perspektíváját. A személyes fejlődés elengedhetetlen A személyes fejlődés elengedhetetlen része a CODE oktatási megközelítésének.A kötelező Tudományos, Technológiai és Társadalmi Program felhatalmazza a hallgatókat a tudományos gondolkodás és a kritikai ítélőképesség fejlesztésére, míg az interperszonális készségekkel foglalkozó műhelyek sorozata támogatja diákjaink csapatmunkáját, vezetői és kommunikációs készségeit. Egy újfajta egyetem – Az elméleti alapok A CODE tanulási koncepciója egyedülálló, és a 2017-es indulás óta sok részletét továbbfejlesztették, különösen a diákjainknak köszönhetően, akik óriási segítséget nyújtottak annak megértésében, hogy mi működik és mi nem, és hogy kitalálják, hogyan lehetne javítani. Probléma alapú tanulás A problémaalapú tanulást kezdetben az 1960-as években fejlesztették ki és vezették be.A feltalálók úgy gondolták, hogy az információk ismerete csak a tanulás első lépése – az igazi kompetencia a tudás alkalmazásának és a továbbtanulásnak a képességéből fakad. A problémaalapú tanulásnak számos bizonyított előnye van, mint például a hosszú távú ismeretek elsajátítása, a képességekbe vetett bizalom megszerzése, valamint a tananyagok jobb megértése, mert a tanulóknak ismereteket kell szerezniük és alkalmazniuk is. Projekt alapú tanulás A projektalapú tanulás nagyon hasonlít a problémaalapú tanuláshoz.Ez azonban nagyobb szabadságot és rugalmasságot tesz lehetővé.Míg a problémaalapú tanulásnak jobban ellenőrzött feltételei vannak, mivel a hallgatók nyitott problémákkal szembesülnek, amelyek előre meghatározott forgatókönyveken alapulnak, addig a projektalapú tanulás szélesebb körű, és több, nem túl jól definiált problémát is magában foglalhat.Csapatmunkát, kommunikációt és önreflexiót igényel. Tanulás a Mesterségért Ez a koncepció azt feltételezi, hogy a legtöbb diák bármit meg tud tanulni, ha elegendő időt és erőforrást kap.Ez a tanulási filozófia bírálja a jelenlegi oktatási rendszert, ahol a tanárok figyelmen kívül hagyják azoknak a diákoknak a lehetőségeit, akiknek extra támogatásra van szükségük.Ahelyett, hogy a tanulót hibáztatná, a mesterképzés a nem megfelelő tanulási erőforrásokat és a téma elsajátítására fordított elégtelen időt veszi figyelembe. A CODE-ban minden diák felfedezheti egyéni megközelítését a sikeres tanuláshoz.Sokrétű szükségleteik támogatásával a CODE motiválni kívánja őket, hogy élethosszig tartó tanulókká váljanak, akik nem félnek az ismeretlentől, és nyitottak a folyamatos fejlődésre. Önirányítású tanulás Az önirányító tanulás egy olyan fogalom, amelyben a hallgatók felelősek tudásuk megszerzéséért és kutatásaik elvégzéséért.Bár a mentorok iránymutatást kapnak, a társak és professzorok pedig támogatják, a hallgatók maguk döntik el, hogy érdeklődési körük és tapasztalataik alapján mire szeretnének összpontosítani.Ennek sok köze van az úgynevezett felnőttkori tanulási elmélethez.Ez az elmélet azt sugallja, hogy a felnőtt tanulók többet és jobban tanulnak, ha ők a tanulás kezdeményezői, és amikor azt tanulják meg, ami iránt szenvedélyesek. Emellett hangsúlyozza annak fontosságát, hogy olyan dolgokat tanuljunk meg, amelyek alkalmazhatók a valós élet problémáira, amelyek ismét szorosan kapcsolódnak a problémaalapú tanuláshoz.De az önirányított tanulás sokkal több, mint az önálló tanulás.Ez egy módja annak, hogy gyakorold a fegyelmet és az eltökéltséget a céljaid elérése érdekében. A CODE-nál azt akarjuk, hogy a diákok a legtöbbet hozzák ki oktatásukból, és egész életen át tartó tanulókká váljanak.Ezért lehetővé tesszük, hogy minden diák egyéni tanulási útja tervezője legyen.Ez egyáltalán nem könnyű feladat.Valójában ez bonyolultabbá teszi a dolgokat az ütemterv elkészítésekor, de ha figyelembe vesszük az összes előnyt, amelyet a hallgatók élveznek ebből a megközelítésből, akkor megéri. Megfordított osztályterem A megfordított osztályterem olyan koncepció, amelyet nagyon szeretünk a CODE-nál.A hallgatók önállóan tanulnak a kurált tanulási források segítségével, és kérdéseket készítenek fel, amelyekre professzorok és osztálytársaik segítségével válaszolnak.Az ötlet mögött az áll, hogy a hallgatók az előadásokon keresztüli passzív tanulás helyett hatékonyan töltik értékes idejüket a professzorokkal, olyan ügyekkel foglalkozva, amelyekben valóban segítségre szorulnak. Peer-to-Peer tanulás A peer-to-peer tanulás egy másik megközelítés, amelyet a CODE bátorít.A haladóbb tanulók segítenek a kezdőknek.Ez a megközelítés nemcsak az oktató hallgató és a segítségre szoruló hallgató számára hasznos, hanem egy olyan támogató közösség létrehozásában is, ahol mindenki jól érzi magát a tanulásban és a fejlődésben.
-